7:46 1399/09/15
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی با اشاره به پیدا شدن پیکر بی جان کوهنورد اصفهانی در مسیر جنوبی دماوند پس از گذشت حدود ۱۲ روز گفت: در روز نخست تیم‌های امداد و نجات برای یافتن کوهنورد دست به کار شدند و تمامی مسیر‌ها به وسیله بالگرد‌های امداد و نجات هلال احمر باعکس برداری‌هایی جستجو شد.

حمید مساعدیان افزود: چند نقطه رنگی در عکس‌ها و در مسیر جنوبی دماوند دیده می‌شد که احتمال بر این بود که در مسیر جنوبی فرزاد موسایی کوهنورد مفقود شده، دچار حادثه شده باشد.
وی گفت: با توجه به مختصات عکس ها، تیم‌های امداد و نجات به منطقه مورد نظر اعزام شدند و در مسیر آبشار یخی و کافر دره پیکر بی جان این کوهنورد پیدا شد.

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه به نظر می‌رسد به دلیل باد در منطقه و گم کردن مسیر، این کوهنورد از جایی سقوط کرده و دچار ضربه مغزی شده است گفت: تیم‌های امداد و نجات در حال انتقال پیکر این کوهنورد به پایین کوه هستند.

دوشنبه هفته گذشته فرزاد موسایی کوهنورد ۲۱ ساله اصفهانی با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند کرده بود. این کوهنورد در ادامه به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کند.
پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم‌های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنج‌شنبه گروه‌های نجات مستقر شدند.

مطالب پیشنهادی