12:29 1397/04/31

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" سعید سلیمیان" اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استرداد اموال مسروقه به مالباختگان و همچنین تدابیر فرمانده انتظامی استان در این خصوص از ابتدای امسال طرح های ویژه ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفته است.

بنا به گفته وی  در نتیجه این طرح ها 4 باند 3 نفره سارقان داخل خودرو طی عملیاتی منسجم و هماهنگ شناسایی و منهدم شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با اعترافات متهمان، بیش از 10 میلیارد ریال اموال و لوازم داخل خودروی مسروقه در بازرسی از مخفیگاه های آن ها کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

وی در خصوص نحوه بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان گفت: کسانی که از ابتدای امسال اموال و لوازم داخل خودروی آن ها مورد دستبرد قرار گرفته است می توانند به پایگاه جنوب واقع در بلوار کشاورز، خیابان قائمیه جنب پلیس آگاهی مرکز و پایگاه شرق پلیس آگاهی واقع در خیابان زینبیه جنوبی، روبروی پارک لاله مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:  پس از شناسایی اموال مسروقه توسط مالباختگان در صورت تائید افسران پرونده پلیس آگاهی نسبت به بازگرداندن اموال به آن ها اقدام خواهد شد.

سرهنگ سلیمیان با بیان اینکه بیش از 90 درصد سرقت های صورت گرفته از داخل خودروها نتیجه سهل انگاری مالباختگان در نگهداری از اموال خود است اظهار داشت: عدم استفاده از تجهیزات ایمنی شامل دزدگیر، سوئیچ مخفی ، عدم پارک خودرو در پارکینگ های مجهز به نگهبان و قرار دادن کیف، گوشی تلفن همراه ، لب تاپ و دیگر اقلام با ارزش بر روی صندلی خودروها هنگام ترک آن از جمله مواردی است که باعث وقوع این گونه سرقت ها می شود.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: مسلماً هرچقدر که شهروندان در نگهداری از اموال خود مراقبت و هوشیاری بیشتری داشته باشند به همان میزان نیز فرصت ارتکاب جرم از سارقان گرفته  خواهد شد.

مطالب پیشنهادی