به گزارش مفتاح, خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کرد در این ملاقات نمایندگان کنگره قول دادند از هیچ تلاشی برای پیشبرد این هدف با استفاده از گفت و گو دریغ نکنند.
همزمان با این تحول مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی نیز گفته است که برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهدکرد و این دیدار را در هر جایی باشد قبول خواهد کرد او اظهار امیدواری کرده است به پیشبرد مذاکرات کره شمالی و آمریکا نیز مساعدت شود.
وی در مورد اظهارات اخیر رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه آمریکا باید با پیشنهادها و راهبردی تازه تا پایان سال جاری میلادی به دنبال تغییر شرایط و زمینه سازی برای گفت و گو شود، گفت: این گفته ها نشان می دهد که پیونگ یانگ همچنان مایل به مذاکره است.
کره شمالی به دنبال آن است که برای پیشبرد اهداف خود و مهار فشارهای آمریکا روابط با چین و روسیه را نیز گسترش دهد و در این راستا اعلام شده است که ممکن است اولین دیدار کیم جونگ اون رهبر این کشور با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز 24 آوریل در منطقه خاور دور انجام شود.
پس از آنکه مذاکرات کیم با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی ویتنام و در دومین دور گفت و گوها به شکست انجامید روابط روسیه و کره شمالی گرمتر شده است.

 

ایرنا

مطالب پیشنهادی