15:55 1399/10/30

به گزارش خبرنگار مفتاح، بارها رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان اصفهان در نشست‌های خبری اش از کمبود نیرو گفته است. کسری نیرویی   که با اضافه کار و فداکاری پرسنل جبران شده و همیشه این نگرانی وجود داشته است که با کاهش کیفیت خدمات مواجه شوند.

حالا متاسفانه در وضعیت کنونی و جنگیدن مدافعان سلامت در اوضاع کرونا  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم عجیبی می گیرد و از ابتدای دی ماه به طور ناگهانی  و علی رغم پرداخت نوبت کاری به تمام پرسنل فوریت‌های پزشکی کشور، فوق‌العاده نوبت کاری پرسنل فوریت‌های پزشکی اصفهان را قطع می کند.

با توجه به اصرار دانشگاه مبنی بر حضور به صورت شیفت های 12 ساعته و کمتر به جای شیفت 24 ساعته نتیجه جالبی به همراه نخواهد داشت.

با شرایطی که به وجود آمده و تقاضای پرسنل اورژانس 115 استان اصفهان، مبنی بر انجام فقط 192 ساعت حضور مبتنی بر قانون، نتیجه ای جز کسری شدید نیرو در پایگاه های اورژانس به دست نمی آید.

با این شرایط وتحت فشار گذاشتن پرسنل و کاهش ساعت حضور و کمبود شدید نیرو به نظر میرسد بیش از ۶۰ درصد پایگاه ها تعطیل و با مشکل نیرو مواجه خواهند شد.

حتی علی رغم رعایت ضوابط بهره وری توسط بسیاری از پرسنل از اسفندماه 97 بهره وری پرسنل اورژانس نیز پرداخت نشده است. همچنین با بروز شرایط کرونا غذای پرسنل قطع  و قرار شد حق غذای این پرسنل پرداخت شود، اما این امر هم به طور کامل محقق نشده  و  باعث اعتراض این پرسنل شده است.

طبق گفته ی این نیروها،  از ابتدای بهمن ماه ، تعداد زیادی از نیروها اورژانس ۱۱۵ فقط طبق ساعت موظف و براساس شیفت 12 ساعته حضور خواهند داشت. این حرکت می تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

از طرف دیگر  حق فوق‌العاده ویژه هم که قرار بوده به کل پرسنل پرداخت شود، مشمول نیروهای شرکتی نشده و بر این اعتراضات افزوده است. لازم به ذکراست از طرف مسئولین استانی سالهاست پرسنل الزام به 240 ساعت شیف در هرماه هستند. این الزام برای جبران کسیری نیرو در اورژانس است.

مفتاح نیوز برای بررسی مشکلات این قشر به سراغ مسئولان مربوطه خواهد رفت و منتظر جواب مسئولان خواهد ماند.

مطالب پیشنهادی