13:03 1397/11/03

کافه‌داران خاص،‌ دوباره چشم‌انتظار مشتریان مهربان کافه «دانتیسم» به خانه جدید اسباب‌کشی می‌کند

به گزارش مفتاح ، بچه‌های توانمند کافه «دانتیسم» از یازدهم بهمن‌ماه در فضایی جدید، میزبان همشهریان خواهند بود. کافه دانتیسم که اردیبهشت امسال به ابتکار «آیلین آگاهی»،‌ مربی موسیقی کودکان و نوجوانان سندروم داون و اوتیسم افتتاح شد،‌ فرصت منحصربفردی برای این بچه‌های خاص فراهم کرد تا فعالیت اجتماعی را تجربه کنند. آگاهی دراین‌باره می‌گوید: «بعد از سال‌ها آموزش موسیقی به بچه‌های سندروم داون و اوتیسم، فکر کردم باید کاری کنم تا آن‌ها در جامعه حضور و فعالیت داشته‌باشند. بررسی کردم و از میان فعالیت‌های مختلف، کار در کافه را انتخاب کردم که از همه سخت‌تر بود چون می‌خواستم اوج توانمندی این بچه‌ها دیده‌شود.» به همت خانم مربی، 40 فرزند مشتاق از این خانواده در کافه دانتیسم مشغول به کار شدند و علاوه‌بر تجربه ارتباط بی‌واسطه با مردم، به درآمدزایی هم رسیدند.

فضای کوچک و محدودیت‌های این کافه اما امکان توسعه فعالیت به این گروه خاص نمی‌داد. به‌این‌ترتیب، گزینه اسباب‌کشی، روی میز خانم مربی قرار گرفت. آیلین آگاهی با اعلام خبر تغییر مکان کافه دانتیسم در ماه جاری، اضافه می‌کند: «اینجا در طبقه دوم پاساژ و خارج از دید رهگذران هستیم، اجازه تبلیغات نداریم و فضای کوچک کافه، دست‌وپای بچه‌ها را بسته است. علاوه‌براین به‌علت قوانین پاساژ، کافه هر روز از ساعت 20:30 و تمام روزهای تعطیل،‌ باید تعطیل باشد درحالی‌که اوج کار و درآمد کافه‌ها در همین زمان‌هاست. بنابراین برای ایجاد شرایط بهتر برای فعالیت بچه‌ها و اشتغال‌زایی برای تعداد بیشتری از آن‌ها، فضای جدیدی را در محدوده دریاچه خلیج‌فارس(چیتگر) اجاره کرده‌ام و در ماه جاری به آنجا نقل‌مکان خواهیم کرد.»

به گفته آگاهی،‌ این گروه ویژه برای تجهیز فضای کافه جدید،‌ دست یاری همشهریان و هموطنان نوع‌دوست را به‌گرمی می‌فشارد: «در راه‌اندازی و اداره کافه دانتیسم حتی ریالی از هیچ نهادی کمک نگرفتم. در تجهیز و راه‌اندازی کافه جدید هم از حمایت هیچ فرد یا نهادی بهره‌مند نیستم. تنها پشتوانه من، مبلغی است که مشتریان نوع‌دوست کافه در 8 ماه گذشته در صندوق مهربانی کافه ریخته‌اند. باتوجه‌به هزینه‌های بالای وسایل و خدمات، تصمیم گرفته‌ام به‌شخصه آستین‌ها را برای آماده‌سازی فضای جدید بالا بزنم. بنابراین در این مسیر، از همراهی و یاری مردم مهربان در هر زمینه‌ای که بتواند به آماده‌سازی این کافه و ادامه فعالیت اجتماعی بچه‌های سندروم داون و اوتیسم کمک کند،‌ استقبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

م‌نبع:فارس ‌

مطالب پیشنهادی