شهردار تالش گفت: به منظور زیباسازی فضای سبز شهری ۱۰ هزار جعبه انواع گل های فصلی از گونه هایی همچون بنفشه، قرنفل، میمونی، مینا چمنی در پارک ها، بلوارها، میادین، لچکی های کوچک این شهر کاشته شد.

شهرام غنی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری تالش مالکیت دو گلخانه در خیابان‌های تختی و معلم هر کدام به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در اختیار دارد که در سال دو بار در گلخانه‌ها بذرپاشی صورت می‌گیرد و تعدادی از گل‌ها در آن پرورش داده شده و سایر گونه‌های مورد نیاز خریداری می‌شود.

وی افزود: برای توسعه فضای سبز شهری تالش در زمستان سال گذشته حدود دو هزار نهال از گونه‌های افرا، اقاقیا، برگ انجیری و کاج سرو در بلوارها و میادین و ۳۰۰ اصله درخت توسکا در بوستان مادر کاشته شده است.

شهردار تالش ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون هرس درختان، چمن زنی، شخم زنی و کوددهی فضای سبز و گل‌های فصلی در بلوارها و میادین انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی و شستشوی جداول بلوارها، رفع نقص روشنایی، زیباسازی، جمع آوری درختان پوسیده، گیاهان و برگ‌های خشک شده برای استقبال از بهار انجام شده است.

غنی زاده افزود: آبیاری فضای سبز، به صورت سنتی با استفاده از تانکر آب انجام می‌شود. و ۲۵ کارگر شهرداری تالش، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی تالش به تعداد زیادی روستا، احشام به راحتی وارد شهر می‌شوند. به طوری که در زمستان سال گذشته تعداد ۱۹۰ رأس انواع مختلف احشام سرگردان از سطح شهر جمع آوری و توقیف شده است.

شهردار تالش از شهروندان درخواست کرد: به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

مطالب پیشنهادی