14:59 1395/10/11

به گزارش مفتاح، رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی از پوشش بیمه سلامت برای افراد کارتن‌خواب در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 600 هزار معتاد خدمات سم‌زدایی، درمان غیردارویی، مددکاری و اشتغال دریافت کردند.

مجید رضازاده گفت: مرکز مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با شماره تماس 66762087 و شماره  اورژانس اجتماعی 123 آمادگی این را دارد تا افراد کارتن‌خواب از طریق این شماره تماس به مراکز بهزیستی معرفی شوند.

وی ادامه داد: افراد کارتن‌خواب پس از معرفی به این مراکز با توجه به نیازی که دارند تحت دریافت خدمات ما قرار می‌گیرند و ابتدا غربالگری می‌شوند چنانچه مشکل اعتیاد داشته باشند به مراکز درمانی و اگر بی‌سرپناه باشند به مراکز نگهداری یا مراکز گذری ارجاع داده می‌شوند تا به آنها سرنگ، سوزن و خدمات بهداشتی ارائه شود.

رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی، گفت: مراکز گذری یا DIC در حال حاضر در کشور 140 مرکز است، مراکز شبانه ما 50 مرکز و 250 تیم سیار نیز برای ارائه خدمات به این افراد فعال هستند.

رضازاده، گفت: افراد بهبود‌یافته‌ای نیز در تیم‌های سیار وجود دارند که در صورت نیاز به دیگر افراد خدمت‌رسانی می‌کنند و محل و آدرس مراکز را به افراد نیازمند می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه غذای گرم و ارائه نکات بهداشتی در مراکز نگهداری این افراد بی‌سرپناه داده می‌شود، گفت: افرادی که مکانی برای گذراندن شب نداشته باشند می‌توانند در شلترها بمانند.

رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی در مورد ظرفیت مراکز نگهداری افراد بی‌سرپناه، گفت: هر سرپناه حدود 40 تا 50 نفر ظرفیت نگهداری دارد که البته در فصل سرما اجازه نگهداری افراد بیشتری را می‌دهیم و مراکز روزانه ظرفیت نگهداری 150 نفر را دارد اما تیم‌‌های سیار به هر تعدادی می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.

وی همچنین از پوشش بیمه سلامت برای افراد کارتن‌خواب در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 600 هزار معتاد از سازمان بهزیستی خدماتی از قبیل سم‌زدایی، خدمات شغلی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، کمک‌های دریافت وام، درمان غیردارویی، مددکاری و اشتغال دریافت کردند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی