20:29 1399/10/21

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشوری مفتاح نیوز به نقل از راهبرد معاصر؛ فائزه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با سایت خبری «انصاف نیوز» با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و شکست دونالد ترامپ به علاقه قلبی خود نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا  اذعان و در توضیح علت آن عنوان می‌کند «اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم» او که این «تغییر سیاسیت‌ها» را به نفع مردم می خواند در ادامه با «شُل و وِل» نامیدن دموکرات‌ها، مدعی می‌شود «با آمدن دموکرات‌ها موضع خطای ما بیشتر تقویت می‌شود».

پاشیدن خاک بر چهره آفتاب

در شرایط کنونی که به واسطه رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی شهید سپهبد سلیمانی و مجاهدت‌های گروه‌های محور مقاومت، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مستقل بین المللی بر شکست استراتژی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اذعان دارند و به نفوذ و  قدرت ایدئولوژیک جمهوری اسلامی تاکید می کنند و از سوی دیگر کارکرد مقاومت موجب تأمین امنیت و تقویت بنیه امنیتی ایران و تقویت جایگاه کشور در حوزه دیپلماسی شده است. دختر هاشمی رفسنجانی همسو با رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تلاش می‌کند دستاورهای محور مقاومت و تلاش‌های شهید سلیمانی را به زعم خود زیر سوال ببرد. وی در در بخشی از مصاحبه خود در اظهار نظری عجیب البته عجیب برای کسانی که تفکر و گفتمان اصلاح طلبان رادیکال را نمی شناسند عنوان می کند «من نمی‌شنوم که یک‌نفر بگوید آقای سلیمانی چه کار کرد؟ نتیجه‌ی عملکرد آقای سلیمانی و ما به‌عنوان مقاومت چه شد؟ » به نظر می رسد فائزه هاشمی می بایست پاسخ این سوال سطحی را از خود ترامپ که وی شیفته آن است، بپرسید که محور مقاومت با آمریکا و استکبار چه کرد که آنها چاره‌ای جز قبول ننگ ترور دولتی و حذف فیزیکی سرداران مقاومت را نداشتند. با نظر به محبوبیت شهید سلیمانی در قلب‌های مردم ایران و منطقه و روشن بودن کارنامه عملکرد ایشان و سپاه قدس، سیاه نمایی فانزه هاشمی در خصوص قهرمان ملی و اسلامی  چیزی جز « پاشیدن خاک بر چهره آفتاب»  نیست. فائزه هاشمی می‌توانست یادآور اختلاف نظر هاشمی با شهید سلیمانی پیرامون حضور در سوریه نباشد و پدرش را در چشم مردم، منفی نشان ندهد، اما، چون او به حقانیت مواضع خودش فکر می‌کند و نه آبرو و اعتبار پدر، ابایی ندارد که هاشمی را مخالف سلیمانی نشان دهد: «من شنیدم، البته مستقیم از بابا نشنیدم، که آقای سلیمانی وقتی می‌خواستند به سوریه بروند آمدند با بابا مشورت کردند، و بابا گفت که نرو.»

فائزه هاشمی که به سبب امنیت حاصل از خون شهدایی همچون شهید سلیمانی و به جهت «رأفت و سعه‌صدر نظام» اکنون در دفتر خود در منطقه اعیان‌نشین تهران حضور داشته و یک روز با رسانه‌های ضدانقلاب مصاحبه کرده و به نظام و مردم کشورش فحاشی می‌کند و روز دیگر با رسانه‌های اصلاح‌طلب در داخل مصاحبه کرده و ژست روشنفکری در حوزه زنان می‌گیرد، برای یافتن پاسخ خود در خصوص اهمیت  فعالیت ‌های شهید سلیمانی و محور مقاومت در نابود کردن داعش تنها به تجاوز گسترده و سیستماتیک نیروهای داعشی به زنان ایزدی در عراق ، بازار فروش زنان در سوریه و... نگاهی بیاندازد. البته تعریف فائزه هاشمی از حقوق زنان را باید از دفاع وی از چند همسری زنان فهمید تاجایی که گفته بود «چرا فقط مرد‌ها می‌توانند از چندهمسری بهره‌مند شوند؟».

 

فائزه هاشمی؛ دختری که درخواست پدر را هم رد کرد!

فائزه هاشمی چندین بار در اقدامی که پیش از این مرحوم هاشمی رفسنجانی هم آن را تقبیح کرده بود، به دیدار سرکرده‌های فرقه بهائیت  رفته است این در حالی بود که ارتباط این رهبران بهایی با سرویس‌های امنیتی خارج از ایران برای محاکم قضایی کشور کاملاً ثابت شده بود. فائزه هاشمی یکی از این دیدارها را در زمان حیات پدرش رسانه‌ای کرد و در واکنش به اظهار نظر هاشمی، از دیدار و رفتارش با بهاییان دفاع کرد و عملاً جواب پدر خود را به راحتی داد. فشار اقشار مذهبی، مراجع عظام، سیاسیون، تحلیل گران و مشاوران به هاشمی رفسنجانی، باعث شد که رسانه‌های جریان اصلاحات با دستپاچگی نسبت به این ننگ، نقل قولی از هاشمی را منتشر کنند. این رسانه‌ها به نقل از هاشمی گفتند: در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از عناصر فرقه ضاله بهاییت، روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگویی با هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در ابن زمینه پرسید؛ هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته‌شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم. بلافاصله بعد از انتشار واکنش پدر خانواده نسبت به اقدام مخالف دین دختر، فائزه هاشمی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بار دیگر وارد میدان شده و به‌نوعی جواب پدر را می‌دهد. فائزه در گفتگو با یورونیوز  گفت: موضع من نسبت به بهایی‌ها، موضع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این‌گونه تبعیض قائل شویم و این‌گونه ظلم بکنیم به بهایی‌ها و سایر گروه‌ها مثل اصلاح‌طلبان درست نیست. گفتنی است فائزه هاشمی همچنین بعد از فوت پدر، باز هم به دیدار یکی از محکومین بهایی به نام "مهوش ثابت" رفت که به نوعی دهن کجی به شخصیت و سابقه پدرش بود.

به نظر می‌رسد وراث مرحوم هاشمی هیچ محدودیتی برای این فرزند خانواده قائل نمی‌شوند؛ به نوعی فائزه در رفتارهای ضد انقلابی خود، اختیار کامل دارد حال آنکه اگر میراثی هم از هاشمی رفسنجانی باقی مانده باشد، وظیفه فرزندان است که از آن مراقبت کنند. البته محسن هاشمی در واکنش به اظهارات اخیر خواهرش در مصاحبه با انصاف نیوز، ضمن انتقاد از وی، خواستار عقب نشینی فائزه هاشمی از مواضع سطحی و ساختارشکنانه خود شد. این در حالی است که برخی از تحلیلگران معتقدند برائت نامه محسن هاشمی و تقبیح اظهارات خواهرش می تواند در آستانه انتخابات 1400 جنبه‌ی سیاسی داشته باشد.

 

جریان تحریف؛ عاملان داخلی «فشار حداکثری»

فائزه هاشمی در حالی مکنونات قلبی خود در زمینه پیروزی ترامپ را آشکار می کند که اصلاح طلبان و غربگرایان که سابقا تجربه هم‌سرنوشت اعلام کردن خود با اوباما را داشتند، ابنبار به سراغ بایدن رفته بودند و برای آنکه از سنگینی انگ این وابستگی به طرف خارجی بکاهند، دور جدیدی از تبلیغات منفی را علیه رقبای خود دنبال می‌کردند.«کاسبان تحریم» و «ترامپیست» نامیدن جریان انقلابی، به بهانه اینکه همانند غرب‌گرایان به شکلی ساده‌لوحانه از تغییر دولت آمریکا مشعوف نشده بودند، از نخستین ساعات اعلام پیروزی بایدن پیگیری شد. آن‌ها در شرایطی تلاش می‌کردند جبهه  رقیب را که صحت گزاره‌های واقع‌بینانه‌اش در سال‌های گذشته ثابت شده بود، حامی ترامپ توصیف کنند که از قضا زمانی که آن‌ها با تمام توان به دنبال نشان دادن چراغ سبزی به ترامپ بودند، این جریان در برابر تمامیت‌خواهی و زورگویی ترامپ ایستادگی کرده بود.

در حالی فائزه هاشمی صراحتا از فشار بیشتر به کشورش با نیت ایجاد تغییرات سیاسی سخن به زبان می‌آورد و از رئیس جمهوری شخص منفوری همچون ترامپ که پای سیاست‌هایش را روی گلوی مردم ایران گذاشت و فشار حداکثری ایجاد کرده دفاع می کند که اصلاح طلبان تنها راه نجات خود را در «غیرمتعارف» توصیف کردن ترامپ یافته بودند. آن‌ها در پاسخ به این سوالات که چرا نهایت وعده‌های اقتصادی دولت به رشد ۱۰ برابری نرخ ارز منتهی شد؟ چرا برجامی که به عنوان یک سند بین‌المللی بلندمدت به امضای تیم مذاکره‌کننده رسیده بود به این راحتی قابل نقض شدن بود؟ چرا سیاست چرخش به غرب دولت حتی اروپایی‌ها را در کنار ایران نگه نداشت؟ و ده‌ها سوال دیگر تنها یک پاسخ داشتند و آن هم این بود که ترامپ بازیگری غیرمتعارف و دیوانه است که باعث نقش بر آب شدن تمام برنامه‌ریزی‌های برجامی شده است..

 

اصلاح طلبان در حالی جریان رقیب را «کاسبان تحریم» می خوانند که با استناد به اظهارات فائزه هاشمی می توان  گفت خواسته قلبی آنها در پس ظاهرسازی ها و  ادعاهای دلسوزانه برای مردم، تشدید فشار حداکثری  بر مردم عزیز کشورمان بوده است. به نحوی که می خواستند با حضور مجدد ترامپ در مسند ریاست جمهوری آمریکا و به حداکثر رساندن فشارهای اقتصادی علیه مردم ، حاکمیت را تحت فشار افکار عمومی قرار دهند و با دستاویز قرار دادن فضای متشنج داخلی و اعتراضات احتمالی، به اهداف سیاسی خود برسند. بنابراین این امکان دور از ذهن نیست که اصلاح طلبان و فعالان جریان فتنه آرزوی پیروزی ترامپ در انتخابات را به همان دلیل که فائزه هاشمی عنوان می‌کند، در گعده‌های خصوصی خود نیز عنوان کرده باشند؛ چرا که آنها نه‌تنها تمایلی به کاهش فشار تحریم‌های خارجی ندارند که حتی حیات سیاسی‌شان نیز وابسته به این تحریم‌هاست، به گونه‌ای که می‌توان برچسب «کاسب تحریم» را کامل‌ترین توصیف از حیات سیاسی‌شان دانست.

 

جریان فتنه؛ عاملان تحریم

اظهارات یا به عبارتی اعتراف صریح فائزه رفسنجانی به وضوح ماهیت غیرملی و وطن‌ستیزانه جریان غربگرا در ایران را نشان می‌دهد جریانی که بقای خود را در گرو فشار آمریکا به ایران و در مضیقه قرار گرفتن مردم و کاهش سرمایه‌های مردم می‌داند و به عبارتی چشم امید به فشار امثال ترامپ بر ایران دارد و از همه مهم‌تر رفتار سیاسی خود را با فشارهای امثال ترامپ بر مردم ایران تنظیم می‌کند. در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند که با گرای اصلاح طلبان افراطی مرحله اول تحریم ها، قبل از انتخابات مجلس هشتم و از طریق  « قطعنامه ی  1747 » در فروردین 1386 کلید زده شد. که هدف آن، تاثیر گذاری بر افکار عمومی و رویگردان نمودن آنان از جریان رقیب در انتخابات مجلس بود که باید درادامه، منتج به پیروزی اصلاح طلبان افراطی در مجلس  و همچنین محدود سازی رهبری و تغییر قانون اساسی می گردید.

 

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با مساعدت و گرا دادن اصلاح طلبان افراطی، ضمن تصویب سه قطعنامه (1737، 1734، 1803) نسل اول تحریم ها علیه ایران را تصویب و اجرایی ساختند. آنان تغییر نگرش مردم ایران، به قدرت رسیدن اصلاح طلبان افراطی، مهار و ساختار شکنی در ایران را به انتظار نشسته بودند.  هدف بلند مدتی که امروز فانزه هاشمی به آن اذعان می کند. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در 20 نوامبر 2009 با اشاره به سفر محسن مخملباف از فعالان جریان فتنه به واشنگتن و درخواست وی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به نقل از مخملباف می نویسد: «ما به تحریم های اقتصادی که فشار را بر ایران زیادتر می کند محتاجیم. ما می خواهیم اوباما بگوید که او پشتیبان دمکراسی است. اگر چنین نگوید طرفداران خود را در ایران از دست خواهد داد.» همچنین هفته نامه آمریکایی تایم نیز در همان مقطع ( 23 نوامبر 2009 ) در مقاله ای تحت عنوان «سبزها دست به دامن آمریکا می شوند» به قلم رابین رایت و به نقل از مخملباف می نویسد: «اعمال تحریم های اقتصادی باعث خواهد شد، ایران متوجه شود جهان نسبت به آنچه که در این کشور می گذرد بی تفاوت نیست»

مطالب پیشنهادی