13:35 1397/12/21

به گزارش مفتاح, محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه همه مراجع ذیربط در تعیین حقوق کارگران باید تلاش کنند تا این قشر کمترین آسیب را از تورم ببینند، گفت: شورای حقوق و دستمزد باید به میزانی حقوق کارگران را در سال 98 بالا ببرد که این قشر آسیب پذیر توانایی تامین حداقل‌های زندگی را داشته باشند.

وی افزود: میزان تورم بالا است و اغلب کالا‌ها بین 2 الی 5 برابر افزایش یافته‌اند لذا لازم است تا شورای حقوق و دست مزد با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی فرمولی را برای افزایش حقوق کارگران در نظر بگیرد تا این قشر کمتر تحت فشار اقتصادی قرار گیرند.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حقوق یک کارگر در سال 98 حداقل باید 2 میلیون و پانصد هزار تومان باشد تا یک کارگر بتواند حداقل نیاز‌های زندگی را برای خانواده خود تامین کند.

رضایی با تاکید بر اینکه هم بخش تولید و هم کارگران موتور محرک اقتصاد هستند که هر 2 گروه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی تحت فشار قرار دارند، گفت: لذا لازم است شورای حقوق و دستمزد که در این روز‌ها در حل بررسی میزان افزایش حقوق کارگرن است، با در نظر گرفتن همه جوانب حقوق کارگران را به میزانی بالا ببرد تا حداقل‌های زندگی آنها تامین شود و هم کارفرمایان تحت فشار قرار نگیردند که منجر به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی شود.

 

 

تسنیم

مطالب پیشنهادی