13:43 1397/11/29

به گزارش مفتاح، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  درباره دو مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر نصب کارت خوان در مطب پزشکان و پرداخت 10 درصد از کارمزد آن‌ها به عنوان مالیات گفت: همه باید مالیات را به درستی و متناسب با درآمدهای خود بدهند. باید ساختاری در کشور ایجاد شود که هیچ کسی در هیچ جایگاه و مقامی نتواند از پرداخت مالیات فرار کند.

وی ادامه داد: در دنیا این پذیرفته شده است که هیچ گروه شغلی نباید فرار مالیاتی داشته باشد و این امر، پزشکان و سایر اقشار جامعه را هم شامل می‌شود. هر کسی بسته به درآمد و سرمایه‌ای که دارد باید مالیات دهد. در غیر این صورت باید با آن‌ها برخورد شود.

نایب رئیس مجلس درخصوص دوشغله بودن و مُهر فروشی پزشکان گفت: دوشغله بودن از نظر قانونی مشکل دارد. حتی در قانون ما نوشته‌ایم که پزشکان فقط باید یکجا کار کنند ولی متاسفانه این قانون را از بالا اجرا نکردند.

 پزشکیان ادامه داد: متاسفانه تضاد منافع در این بخش وجود دارد. کسانی که مسئول هستند این کار را انجام نمی‌دهند. وقتی تضاد منافع وجود دارد، مجری چون منافعش در خطر است به قانون عمل نمی‌کند. قانون گفته پزشکان در یک بیمارستان باید کار کنند. متاسفانه ساختار ایراد دارد.

به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

انتهای پیام/  

فارس

مطالب پیشنهادی