10:57 1399/04/01

 

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه کمیته امداد همه راه‌هایی که به ایجاد درآمد پایدار و قابل‌قبول برای نیازمندان تحت حمایت منتهی می‌شوند را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده است، تاکید کرد: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که به بازنشستگی و دریافت مستمری ماهیانه مادام العمر منتهی می شود یکی از مهمترین این راه هاست.

وی با یادآوری اینکه زنان سرپرست خانوار با رسیدن به ۵۵ سالگی و داشتن حداقل ده سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی را دریافت خواهند کرد، گفت: کمیته امداد استان اصفهان زنان مددجوی سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا بعد از گذر ۱۰ سال بیمه پردازی و بهره‌مندی از مزایای مستمری از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

زارع افزود: مجریان طرح‌های اشتغال تا رسیدن به درآمد معادل حداقل حقوق مصوب وزارت کار هم مشمول پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی توسط این نهاد می‌شوند و پس از آن مستمری آن‌ها قطع می‌شود.

وی بابیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی ۹ هزار و ۶۷۰ خانوار در سال ۹۸ توسط این نهاد پرداخت شد، گفت: ۶۲۸۴ زن سرپرست خانوار و ۳۳۸۶ خانوار مجری طرح‌های اشتغال و مددجویان قالیباف از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با اشاره به هزینه ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی این نهاد درزمینهٔ پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان در سال ۹۸ گفت: این نهاد به شکل میانگین برای هر زن سرپرست خانوار ماهیانه مبلغ ۱۲۵ هزار تومان و برای هر خانوار مجری طرح‌های اشتغال ماهیانه ۲۸۵ هزار تومان به‌عنوان حق بیمه در این سال به ‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد.

زارع با بیان اینکه کمیته امداد اصفهان پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال را از سال ۸۹ آغاز کرده است، گفت: به یاری خداوند تاکنون سرپرست ۶۹۰ خانوار از طریق دریافت این خدمت، بازنشسته شده و در حال دریافت مستمری از سازمان تامین اجتماعی هستند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

 

 

مطالب پیشنهادی