9:45 1399/03/20
 

به گزارش مفتاح .به نقل از فارس، چندی پیش کمپینی با عنوان «لزوم راه اندازی تلویزیون مجلس» در بخش فارس من خبرگزاری فارس راه اندازی شد.

امضاء کنندگان این کمپین که تعداد درخواست کنندگان آن از 10 هزار نفر رسیده است، خواستار پخش جلسات مجلس شورای اسلامی از تلویزیون به صورت زنده هستند.

یکی از دلایلی که امضاء کنندگان خواستار پخش این جلسات و کمیسیون های علنی هستند، ایجاد شفافیت در عملکرد نمایندگان مجلس است.

این موضوع را با «محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما مطرح کردیم که در این باره گفت: درباره پخش زنده جلسات مجلس همواره درخواست هایی از سازمان صداوسیما شده است اما در نهایت علی رغم فوایدی که دارد، این امر امکان پذیر نبوده و در حقیقت در قانون نیامده است.

وی توضیح داد: طبق آنچه که در قانون اساسی آمده است، مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشند و گزارش کامل آنها نیز از طریق رادیو و روزنامه های رسمی منتشر شود تا مردم بدانند که چه اتفاقی روی داده است. در این قانون نامی از تلویزیون برده نشده است.

رنجبران تصریح کرد: اصلا امکان پخش جلسات مجلس از تلویزیون وجود ندارد مگر اینکه خود مجلس درخواست پخش از تلویزیون داشته باشد. در این صورت، یکسری روال و بررسی های علمی و قانونی طی شده و در این پروسه تعیین می شود که آیا امکان پخش زنده آن جلسه خاص وجود دارد یا خیر.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان تاکید کرد: همان طور که گفتم در این باره تنها صداوسیما یا مجلس تصمیم گیرنده نیستند و موضوعی است که قانون اساسی به آن پرداخته و مسیر را روشن کرده است.

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی