13:13 1396/11/05

به گزارش مفتاح، عملیات ساخت یادمان بر سرمزار دو شهید غواص گمنام دوران دفاع مقدس در شهر هویزه پس از انجام فاز اول، رها شده و کسی پاسخگوی چگونگی ساخت این یادمان نیست!

بیستم مرداد ماه سال 94 پیکر مطهر دو شهید غواص گمنام عملیات کربلای 4 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در میان استقبال باشکوه مردم حماسه ساز شهر هویزه تشییع و در کنار یادمان شهید «حامد جرفی» به خاک سپرده شد.

شهید حامد جرفی در روزهای نخست جنگ تحمیلی بخشدار هویزه بود و به نمادی از رشادت‌های مردم خوزستان، دشت‌آزادگان و هویزه تبدیل شد.

پس از تدفین پیکر مطهر این دو شهید گمنام 19 و 26 ساله در این شهر, مزار این شهدای گمنام به میعادگاهی برای دلدادگی و عاشقی مردم شهیدپرور و حماسه ساز هویزه تبدیل شد و روزانه جمع کثیری از زائران در این مکان مقدس می یابند.

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار فرهنگی تسنیم به دست آورده, مدتی پس از تدفین پیکر مطهر این شهدا, مقرر شد یادمانی بر سر مزار مطهر این دو شهید غواص احداث شود. به همین منظور پیمانکار ساخت این یادمان مشخص و پیمانکار, عملیات اولیه عمرانی ساخت این یادمان را آغاز کرد. در مرحله اولیه اطراف مزار شهدا برای ساخت ساختمان یادمان خاک‌برداری  اما مدتی بعد, این عملیات به دلایل نامشخصی از سوی پیمانکار پروژه متوقف شد.

اکنون بیش از یکسال است که این مکان به حال خود رها شده و علاوه بر آن که مشکلات عدیده ای را برای حضور مردم به منظور زیارت مزار مطهر شهدا ایجاد کرده, شأن والای این دو شهید والامقام غواص نیز مورد بی‌مهری‌ها قرار گرفته است.

اگرچه مردم هویزه پیگیری‌های متعددی از دستگاه‌های مختلف اعم از فرمانداری, شهرداری و دیگر دستگاهها داشته اند اما مسئولین جواب درستی به این خواسته مردم برای رسیدگی به این وضعیت نداده اند. مردم محلی حتی دلیل توقف ساخت این یادمان را از پیمانکار پروژه جویا شدند اما پاسخی مطلوب دریافت نکرده‌اند.

از آنجا که رسیدگی به امور آرامگاه و ایجاد ساختمان یادمان پس از تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در سراسر کشور, بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و این بنیاد دستورالعمل چگونگی حفظ، نگهداری و بهره­‌برداری از یادمان­های شهدای گمنام  را در قالب هیئت امنا مشخص می‌کند, باید منتظر بود پاسخ مسئولین مربوطه در این خصوص چه خواهد بود؟

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی