تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان در دومین جلسه علنی دوره پنجم؛ وزارت کشور حکم شهردار را ابلاغ کند/تاخیر استانداری در ارسال نامه

به گزارش مفتاح، انتقاد اعضای شورای شهر از زمان‌بر شدن صدور حکم شهردار اصفهان و لزوم جلوگیری از انعقاد قراردادهای شهرداری با بانک‌ها در قبال دریافت سود مضاعف از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورا بود.

مهدی مقدری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و در بخش تذکرات ضمن تقدیر و تشکر مجدد از مردم اصفهان به دلیل حضور پر شور در انتخابات و انتخاب لیست امید، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به تبعیت از رای مردم با ۱۳ رای قدرت‌الله نوروزی را به عنوان شهردار اصفهان انتخاب کردند و این در حالی است که وزارت کشور هنوز حکم تنفیذ اختیار وی را ابلاغ نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در ابلاغ حکم شهردار اصفهان به ضرر شهر و شهروندان است، افزود: از این رو از وزارت کشور تقاضا می‌شود هر چه زودتر این اقدام اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه خطاب به هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است که به منظور ایجاد شهرداری شیشه‌ای همه جلسات علنی شورای شهر به صورت زنده پخش شود تا مصادیق شهرداری شیشه‌ای تحقق یابد.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در بدنه شهرداری اصفهان                       

وی به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در بدنه شهرداری اصفهان اشاره و ابراز داشت: این امر دغدغه اصلی شورای پنجم و ضروری است که شهردار اصفهان نیز به این مهم توجه داشته باشد.

کوروش خسروی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه علنی و در قالب تذکری با اشاره به نظر مراجع در خصوص ربع مرکب در قراردادهای شهرداری اظهار داشت: این مورد نباید در هیچ قراردادی بین شهرداری اصفهان و هرکدام از بانک‌های کشور ذکر شود ولو اینکه در عمل چنین عملی (پرداخت سود مضاعف) اتفاق نیافتد ذکر چنین بندی در قراردادها پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید نسبت به بانکداری ربوی در جامعه واکنش نشان دهند، تصریح کرد: ربا جوهره هستی صنعت، کشاورزی و تجارت کشور را نابود کرده است و این مورد باید مورد توجه همگان باشد.

اما فتح‌الله معین نیز در ادامه این جلسه علنی با اشاره به اینکه وزارت کشور از زمان ارسال نامه انتخاب شهرداران به مدت ۱۰ روز زمان برای صدور احکام و بررسی شرایط دارد، گفت: استاندار اصفهان نامه انتخاب شهردار اصفهان را روز چهارشنبه به وزارت کشور ارسال کرده‌ و می‌توان گفت تاخیر صدور حکم شهردار اصفهان به دلیل تاخیر در ارسال نامه از سوی استانداری بوده است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی