14:44 1399/07/22
  •  

 

به گزارش مفتاح و به نقل از تسنیم از مازندران، استان شهیدپرور و علوی تبار مازندران همواره در ادوار تاریخی قبل و پس از انقلاب، پیشتاز دلاوری و رشادت مردان مردی بوده که این روزها نام زیبایشان در هر کوی و برزنی تلالو دارد.

مازندران شهیدپرور که در دوران دفاع مقدس و انقلاب بیش از 10 هزار و 400 شهید را تقدیم اسلام کرده و اکنون نیز در قضیه کرونا نیز شهدای مدافع سلامت فراوانی را نصیب این مرز و بوم نموده است، در عرصه دفاع از حرم زینبی نیز پیشتاز استان‌های کشور بوده و بیش از 20 شهید مدافع حرم کشور متعلق به این استان شهیدپرور است.

یکی از حوادث به یادماندنی، تلخ و ماندگاری که لشگر پیروز و ظفرمند 25 کربلا در کارنامه درخشان این استان شهیدپرور متجلی کرده،  نبرد نابرابر و ناجوانمردانه دشمنان داعشی با سپاهیان این لشگر بوده که شهدای بسیاری را در صحرای خان طومان سوریه به فیض عظما نائل کرده و اکنون با گذشت حدود 5 سال، پیکرهای مطهر تعداد 5 شهید مدافع حرم مازندران به آغوش وطن و خانواده بازگشته است.

شهیدان محمد بلباسی، محمود رادمهر، رضا حاجی زاده، حسن رجایی فر و علی عابدینی 5 شهید مدافع حرم تازه تفحص شده ای بوده که با شناسایی تست دی ان ای پیکر مطهر آنان شناسایی و به همراه دو شهید دیگر مدافع حرم کشور به مام وطن آمدند.

پیکرهای مطهر این شهدا روز گذشته در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تشییع و نماز میت برایشان اقامه و برای تشیع و خاکسپاری در زادگاهشان به مازندران انتقال یافت.

امشب مراسم وداع با شکوه با پیکرهای مطهر 5 شهید مدافع حرم مازندران راس ساعت 19 در بوستان ولایت ساری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. مراسم وداع شهدا با همرزمانشان نیز صبح چهارشنبه در لشگر عملیاتی 25 کربلا برگزار خواهد شد.

پیکرهای مطهر شهدا برای برگزاری مراسمات وداع در زادگاهشان به شهرهایشان انتقال و مراسمات وداع در شهرهای بابل، آمل، قائم‌شهر و فریدونکنار نیز فردا شب برگزار و پیکرهای مطهر این شهدا روز پنجشنبه در شهرهای محل سکونت آنان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

علی ابراهیمی گتابی، مسئول معاونت روابط عمومی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه شهدای مدافع حرم کربلای خان طومان با شجاعت خود را در مسیر سیل تهدید‌ها قرار دادند و بر اساس عقلانیت و تفکر، در میدان ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، مردانه ایستادگی کردند، گفت: شهدا اهل ترس و فرار از دشمن نبودند، چرا که تاریخ گواه این مدعا بودده که در کربلای خان طومان شهدا را در مقابل هجمه‌های بی امان دشمنان میدان را خالی نکردند و با ایستادگی و مقاومت سبب ناکامی دشمن شدند.

وی با تصریح بر اینکه ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است، یادآور شد:‌ شهدای مدافع حرم از معجزات انقلاب اسلامی هستند و باید قدر این شهدا را دانست.

ابراهیمی گتابی با اعلام  مکان تدفین پیکر پنج شهید مدافع  حرم کربلای خان طومان، افزود: بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته زمان تشییع شهدا در روز پنج شنبه 24 مهرماه  همزمان در پنج شهرستان برگزار می‌شود.

 

به گفته سخنگوی سپاه کربلا، شهید مدافع حرم محمود رادمهر در گلزار شهدای ملا مجدالدین ساری، شهید مدافع حرم محمد بلباسی در گلزار شهدای بقعه متبرکه سید ملال  قائم‌شهر و در جوار عموی شهیدش، شهید مدافع حرم حسن رجایی فر در روستای کامیکلای بندی غربی بابل، شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (س) آمل و شهید مدافع حرم علی عابدینی در گلزار شهدای روستای فِرِم فریدونکنار خاکسپاری می‌شوند.

مطالب پیشنهادی