11:44 1398/05/05

به گزارش مفتاح

شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، جامعه روحانیت انصارالمهدی، دارالقرآن محمد امین و مجمع علمی فرهنگی تمدن افغانستان، در محکومیت سخنان توهین‌آمیز دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بیانیه‌ای را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: آقای ترامپ آمریکا با حضور به اصطلاح قدرتمندانه خود در بیش از 17 سال در افغانستان، با شعار مبارزه با تروریسم، ثابت کرد که افغانستان یک کشور استثنایی است که شکست سنگین نیروهای آمریکایی در افغانستان با هزاران کشته و زخمی، واضح‌ترین دلیل یاوه‌گویی رییس‌جمهور گستاخ امریکاست.

آن جایی که باید از نقشه جهان و منطقه به‌طور کلی حذف شود و ساکنان ستمگر و اشغالگر آن نابود شوند، جز رژیم جعلی و غاصب اسراییل نیست، نه کشور افغانستان که با آن تاریخ درخشان و افتخار آفرینش مهد تمدن خاورمیانه است.

ترامپ با این اظهارات غیرمسئولانه و جنون‌آمیزش تمام دوستان ساده‌لوح خود را در خاورمیانه از دست داد و خشم و نفرت جهان اسلام، به خصوص مردم منطقه و مردم شرافتمند و وطن دوست افغانستان را برانگیخت.

ما مهاجرین افغانستانی مقیم ایران این اظهارات دیوانه‌وار ترامپ را به شدت محکوم کرده و از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و هم‌چنین سازمان‌های حقوق بشر تقاضا داریم که همانند سایر مجامع جهانی، سخنان رییس‌جمهور نژادپرست و ضد اسلام آمریکا را محکوم کرده و با احساسات پاک مردم وطن‌دوست افغانستان همگام و همراه شوند.

این بیانیه در پایان ضمن محکومیت اظهارات خودسرانه و جنون‌آمیز ترامپ، از حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) و همه اندیشمندان جهان که در طول سال‌ها ازعزت و شرف مردم افغانستان حمایت کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

به گزارش فارس، رییس جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که اگر بخواهد در جنگ افغانستان بجنگد و پیروز شود، می‌تواند در این جنگ طی یک هفته برنده شود. اما نمی‌خواهد که 10 میلیون انسان کشته شود. اگر می‌خواست آن جنگ را برنده شود، افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شد و نابود می‌شد و واقعا در 10 روز پایان می‌یافت.

به‌دنبال سخنان توهین‌آمیز و سخیف دونالد ترامپ درباره افغانستان، سیاستمداران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و مردم افغانستان در حمایت از وطن خود، این سخنان را محکوم کرده و انزجار خود از ترامپ و سیاست‌های آمریکا را نشان دادند.

سیاستمداران و چهره‌های سیاسی افغانستان نیز به اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند. کاربران افغانستانی شبکه‌های اجتماعی نیز دست به‌کار شدند و با محکوم کردن سخنان نژادپرستانه و مضحک رییس‌جمهور آمریکا، اعلام کردند که افغانستان دارای تمدنی چندین هزار ساله است و مردم این کشور به بیگانگان اجازه نخواهند داد که به خاک و وطن آنها توهین کنند.فارس

مطالب پیشنهادی