13:47 1399/07/05

توضیح رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، واکسن های آنفولانزا به وزارت بهداشت تحویل داده شد

 

به گزارش مفتاح و به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری در توضیح موضوع تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به داروخانه مجلس و بازگرداندن آن به وزارت بهداشت گفت: قرار بود ۱۴ تا ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به کشور وارد شود اما دولت به موقع ارز تخصیص نداد و واردات آن به تاخیر افتاد. اگر دولت اوایل مردادماه برای تامین واکسن آنفلوآنزا ارز تخصیص می‌داد تا اوایل شهریورماه وارد می‌شد، بعد از آن هم یک‌سری مشکلاتی در واردات واکسن پیش آمد، آن هم از طریق کشوری که قرار بود واکسن را به ما بدهد.

وی ادامه داد: در نهایت مقداری واکسن وارد کشور شد و اداره کل سلامت مجلس شورای اسلامی به روال سال‌های گذشته ۱۵۰۰ دوز تحویل گرفت. این میزان واکسن تنها مختص نمایندگان نیست، مجلس چند هزار کارمند اعم از کادر داخل مجلس، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و حتی بازنشستگانی با  بالای ۶۵ سال و نمایندگان ادوار دارد. دریافت واکسن توسط اداره کل سلامت مجلس طبق روال گذشته بود اما چون هنوز امسال تمام واکسن مورد نیاز وارد کشور نشده نباید ابتدا به مجلس داده می‌شد، البته که هنوز واکسن بین هیچ کسی توزیع نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با  انتشار خبر تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مرکز بهداشت مجلس فضاسازی علیه نمایندگان شروع شد، یک روز بحث تحویل ماشین دناپلاس و روز دیگر موضوع ۲۰۰ میلیون پول برای اجاره مسکن مطرح و امروز واکسن آنفلوآنزا را مطرح می‌کنند؛ بنده پنج دوره نماینده هستم و در این مدت ماشین و تلفن و پول برای اجاره‌خانه نگرفتم چون همه اینها را داشته‌ام، اما مردم بپذیرند که تعداد زیادی از نمایندگان از شهرهای کوچک به تهران می‌آیند و پیش از نمایندگی، معلم و کارمند دولت بودند و آنها با این شرایط نمی‌توانند در تهران زندگی کنند.

وی ادامه داد: مجلس باید برای آنها خانه تهیه کند. یک بخشدار ۲۴ ساعته ماشین با راننده در اختیار دارد اما مجلس این امکانات را در اختیار نماینده قرار نمی‌دهد و این شامل اجاره دفاتر آنها هم است.

وی توضیح داد: برخی از نمایندگان ۴ یا ۵ حوزه انتخابیه داشته که در هر حوزه به یک دفتر نیاز دارند که باید مجلس دفاتر را برای آن‌ها اجاره کند نه اینکه این کار را به دوش نماینده بیندازد. نماینده در تهران هم باید پاسخگوی موکلان خود باشد که روزانه مراجعه می‌کنند و حتی به خانه‌های نماینده در تهران می‌روند، در این بین برخی بیمار هستند و در خانه نماینده می‌مانند، به همین خاطر برخی از نمایندگان مجبور شده‌اند یک یا دو طبقه دیگر خانه اجاره کنند. در این شرایط مجلس دخالت نمی‌کند و هر روز جوسازی در کشور علیه نمایندگان صورت می‌گیرد، نباید این وظایف را برگردن نماینده بیندازد. سوء مدیریت از مجالس قبل بوده، روال غلطی که باید اصلاح شود.

پس از انتشار خبری مبنی بر تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس شورای اسلامی، مدیر کل سلامت مجلس، پنجشنبه شب اعلام کرد که با توجه به شرایط ویژه امسال در تامین واکسن آنفلوآنزا، ۱۵۰۰ واکسنی که طبق روال سال های گذشته به داروخانه بهارستان تخصیص داده شده بود، به وزارت بهداشت بازگردانده شد.

 

مطالب پیشنهادی