10:13 1399/04/10

مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان: واحد های سیار روستایی کودکان مناطق محروم را شاد می کنند

 

 

به گزارش مفتاح/ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اهداف وبرنامه های کانون در سال جدید پرداخت.

سید محمد قلمکاریان ماموریت کانون را ایجاد زمینه رشد وتوان فکری نوجوانان وجوانان ، کشف استعداد وجهت بخشی این استعدادها به سمت هنجارهای دینی و انقلابی برشمرد.

وی استفاده از تجربه های ناب، داوطلبانه و انتخابی بودن، طراحی شیوه های جذاب و آشناسازی با انقلاب و ارزش های دینی را از اهداف وشیوه های کانون پرورش فکری کودکان عنوان کرد.

وی در ادامه از تلاش کانون پرورش فکری برای ایجاد فضاهای رضایت بخش، توسعه مراکز واستفاده از به روز ترین شیوه ها و استفاده از خلاقانه ترین شیوه خبر دادوگفت: در تلاشیم ظراحی مناسب و فضای مناسب برای نوجوانان و جوانان در 56 مرکز برقرار باشد تا مخاطب های ما بتوانند به راحتی به کشف استعدادهای خود بپردازند.

با شیوع بیماری کرونا وتعطیلی مراکز کانون پرورش فکری کودکان، به سمت استفاده از فضای مجازی حرکت کرد وبرنامه پیک امید را راه اندازی کرد . در این برنامه، کودکان آثار تولیدیشان را منتشر کردند و3 هزار اثر تولید شد. ثبت نام مراکز پرورش فکری از 5 تیرماه به صورت مجازی وحضوری در 30 حوزه فعالیت شروع شده است.

قلمکاریان در ادامه افزود: کانون پرورش فکری اصفهان توانست رتبه اول در دستگاه ها را در کشور به دست بیاورد وتلاش می کنیم در سال 1400 در بین دستگاه ها ودر جشنواره های مختلف مقام کشوری وبین المللی به دست بیاوریم.

بنا به گفته قلمکاریان، آموزش مربی فرهنگی، تخصصی شدن آموزش ها و مراکز، راه اندازی سینما تاتر کودک ونوجوان، کتاب خوانی، معرفی فیلم ونقد، تمرین نقد وگفت وگو، قصه گویی وهنر های تجسمی و راه اندازی مراکز بازی و توسعه مراکز تخصصی از اقدامات مهم کانون پرورش فکری کودک ونوجوان اصفهان در سال 99 خواهد بود.

راه اندازی واحد سیار از دیگر اقدامات کانون است. با کمبود فضا و دسترسی نداشتن برخی کوکان به مراکز کودک واحد سیار این امکان را فراهم می کند تا کودکان روستاها ومناطق محروم از خدمات رایگان استفاده کنند. 3 واحد سیار در حال حاضر دو هفته یکبار به روستاها سرکشی می کند وکتاب وبازی به امانت به بچه ها تحویل می دهند و با رایزنی با سایردستگاه‌های دولتی قرار است این واحد ها به 10 واحد افزایش یابد.  

قلمکاریان از امضا 38 تفاهم نامه با سایر دستگاه های دولتی برای افزایش افراد تحت پوشش کانون و استفاده از ظرفیت دستگاه ها خبر داد وگفت: علاقه مند هستیم با طرح های مشارکتی مراکز کانون پرورش فکری را در مناطقی که فاقد کانون هستند  دایر کنیم. در شهر بهارستان با مشارکت شهرداری بهارستان این امکان فراهم شده است.

وی با تاکید بر ایجاد فضای شاد برای بچه ها با توجه به کرونا گفت: الان نیاز داریم بچه ها بازی کنند و برای محلات وارد عمل شدیم تا واحدهای سیار لحظات نابی را با بازی، قصه گویی، برای بچه ها بسازند.

وی در خصوص خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین اصفهان گفت: در تلاشیم با کمک مراکز فرهنگی مناطق و واحد های سیار به این مناطق خدمات رسانی کنیم. همچنین از گروهای جهادی دعوت به عمل آوردیم تا در این کار خیر کمک کنند تا بتوانیم به مناطق محروم کمک رسانی فرهنگی خوبی داشته باشیم.

 

 

مطالب پیشنهادی