11:29 1399/04/23

 

به گزارش مفتاح، ناجی معاون اجتماعی بهزیستی در خصوص برخورد بهزیستی با کودکان کار از اجرای یک پلن در مواجه با کودکان خبر داد. برقراری ارتباط با کودکان کار و ارائه خدمات و بسته ی حمایتی و رسیدگی  به وضعیت کودک اولین کاری است که بهزیستی انجام می دهد.

کودکان کار 21 روز در مراکز کودکان کار برای مراقبت نگهداری می شوند وبرای بازگشت آنها به زندگی تلاش می شود. در این مدت تلاش برای یافتن سرپرست موثر ادامه دارد و در صورتی که سرپرست موثری پیدا نشود کودک به مراکز نگهداری کودکان و مراکز شبانه روزی منتقل می شوند.

مراکز روزانه خدمات آموزشی، فرهنگی، رفاهی و حمایتی به کودک ارائه می دهد و در حال حاضر208 کودک شناسایی شدند ودر مراکز ارائه خدمت حمایت می شوند. همچنین ۱۱۰ کودک کار توسط مؤسسه غیردولتی سرمد شناسایی شد که این مؤسسه خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و معیشتی به این کودکان می دهد.

 

یکی دیگر از خدمات معاونت اجتماعی بهزیستی رسیدگی و تحت حمایت قرار دادن خانواده های چند قلو است. ناجی آمار چند قلو‌ها را در کشور بالا می داند. 1826 دوقلو، 408 سه قلو، 16 چهارقلوو 3 پنج قلو داشته ایم.

بهزیستی حمایت مستمر از خانواده های چند قلویی دارد. خانواده های دارای 3 قلوو بالاتر تحت حمایت مستمر هستند. در حدود ماهی 900 هزار تومان مستمری دریافت می کنند و کمک های موردی مثل تامین شیر خشک، هزینه درمان و تامین مسکن با حمایت بنیاد علوی انجام می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ زن سرپرست خانوارمشمول حمایتی  پشت نوبت نداریم گفت: حدود 10 هزار زن سرپرست خانوار داریم که تحت پوشش هستند.

وی همچنینی در خصوص پذیرش کودکان 4 تا 6 سال در مقطع پیش دبستانی در مهدهای کودک با تاکید بر اینکه این مهدها باید از آموزش وپرورش مجوز بگیرند گفت: مهدهای زیر نظر بهزیستی هم باید مجوز دریافت کنند وبهترین راه ثبت نام کودکان در سامانه سناد است تا آموزش کودکان با مشکلی مواجه نشود.

وی با تاکید بر اعلام پروتکل بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی به مهدهای کودک گفت: پروتکل ها باید به خوبی رعایت شود ونظارت ما هم به صورت کلی انجام می شود.

مطالب پیشنهادی