9:53 1399/05/11

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در محل استانداری افزود: امکان برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی وجود دارد و منافاتی با سلامت ندارد.

وی تصریح کرد: البته نقش روحانیان، رسانه‌ها و نهادهای مذهبی و صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم است.

استاندار اصفهان به همراهی خوب مجموعه علما و روحانیان، ائمه جمعه استان در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: امسال مراسم عزاداری محرم به نحوی برگزار می‌شود که در عین حفظ سلامت مردم، حماسه بزرگ عاشورا که موجب حفظ و بقای دین است نیز تعظیم شود.

وی با بیان اینکه هیچ درمان قطعی و واکسنی برای این بیماری کشف نشده است، افزود: راهی جز استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم و باید تمهیدات زندگی با کرونا را برای خود تعریف کنیم.

رضایی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و معاندان نظام تقابل بین دین و سلامت را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنیم که در میدان دشمن بازی کنیم.

رضایی با بیان اینکه همواره وضعیت سلامت به صورت صادقانه به مردم اطلاع‌رسانی شده است، افزود: وضعیت استان در وضعیت قرمز است برغم اینکه پیش از این اعلام شده بود دعای عرفه در اصفهان برگزار می‌شود، امکان برگزاری دعای عرفه به صورت تجمعی نیست و از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی با اشاره به تصمیمات شورای فرهنگ عمومی و ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: براساس پروتکل‌ها برگزاری عزاداری ماه محرم نیز مشروط به زدن ماسک، کاهش زمان اجرای برنامه‌ها، سوق دادن نذورات به مواسات مومنانه، بسته بندی و بهداشتی بودن نذورات غذایی و رعایت دقیق موازین بهداشتی است.

وی شناخت معروف و منکر را ضرورت هر اقدام و عملی برشمرد و ادامه داد: سیره ائمه (ع) در خصوص سلامت و رعایت بهداشت از جمله مسائلی است که امروز باید برای مردم تبیین شود.

مطالب پیشنهادی