به گزارش  مفتاح وبه نقل از ستاد خبري سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهاي کودکان و نوجوانان، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شوراي اسلامي شهر اصفهان در اين نشست گفت: جشنواره یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان است.

فریده روشن افزود: باید سعی کنیم این جشنواره که یک رویداد جهانی است و هنرمندان کشوری و بین المللی در آن حضور دارند را ارتقا دهیم. این جشنواره می تواند در جهت ارتقا هنرمندان اصفهانی، توسعه شهر، توسعه گردشگری و توسعه سرمايه انسانی در بخش هنر و سینما تاثیرگذار باشد.

وي افزود: یکی از اهداف جشنواره در راستای مصوبه ای است که در شورای شهر به توافق رسیده و آن توسعه صنعت سینما و توسعه صنایع خلاق است. با برگزاری جشنواره بستری برای اجراي اين مصوبه ها مهیا می شود. همچنین این روزها بهترین زمانی است که می توان شاهد مشارکت های مردمی و به خصوص سازمان های مردم نهاد بود.

وی بیان کرد: مصوبه توسعه صنایع خلاق و توسعه صنعت سینما و گردشگری از جمله مواردي هستند که برای اجرایی شدن آنها نياز به ارتقاي بستر هنر وجود دارد. بايد كاري كرد كه هنرمندان شهر در اصفهان بمانند. اجرایی شدن این مصوبه بستری فراهم مي سازد تا هنرمندان بتوانند در اصفهان شکوفا شده و به فعالیت های فرهنگی و اقتصاد فرهنگی خود بپردازند كه با دائمی شدن این جشنواره امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به این اهداف دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شوراي شهر اضافه کرد: به دليل اطلاع رساني مناسب، امسال شاهد افزايش داوطلبان بخش داوران و خبرنگاران جشنواره بوديم كه اين به معناي افزايش مشاركت مردم است. 

روشن، ادامه داد: هزینه کردن در مسیر جشنواره بین المللی فیلمهاي کودکان و نوجوانان از جمله مواردی است که می‌تواند در جهت شکوفایی شهر و توسعه بسترهاي فرهنگي موثر باشد. 

روشن افزود: در اين دوره از جشنواره سعي شده است کلیه شهروندان بتوانند از این رويداد استفاده کنند.

نقش چشمگیر جشنواره در هویت بخشی به اصفهان

همچنین رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فيلم هاي کودکان و نوجوانان هم در مسائل فرهنگی اصفهان و هم در هویت اصفهان نقش چشمگیری دارد.

عباسعلی جوادی اظهار کرد: بودجه ای که شهرداری برای این جشنواره در نظر گرفته بخشی از بیت المال است در نتیجه جشنواره باید در راستای تامین نیازهای شهروندان اصفهانی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه ایجاد بستر برای حفظ هنرمندان اصفهانی ثابت ماندن اصفهان به عنوان جایگاه اصلی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و رويدادهايي از اين دست است. همچنین باید تصمیم گیران و برگزارکنندگان جشنواره را از بین شهروندان اصفهانی انتخاب کنیم تا شاهد گسترش هنر در اصفهان باشیم.

نمايش ۳۰ اثر از تولیدات سینماگران جوان اصفهان

قائم مقام دبير اجرایی جشنواره نيز در جریان این جلسه ضمن ابراز امیدواری برای اتمام طرح پیاده راه سازی خیابان چهارباغ گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده اکران فیلم ها و برنامه های جشنواره در قالب سه پردیس سینمایی ساحل، چهارباغ و سیتی سنتر انجام می شود.

عادل دهدشتی اظهار کرد: همه سالن‌های سینمایی که فیلم ها در آن ها اکران می شوند، از بهترین سالن های سینمایی کشور هستند و از کیفیت خوب و تکنولوژی بسیار بالا و به روز برخوردارند. در برنامه های جنبی علاوه بر محور چهارباغ که محور اصلی جشنواره است، برنامه‌هایی در مناطق مختلف پیش بینی شده که ایجاد تسهیلات برای حضور خانواده ها به ويژه شهروندان مناطق محروم از اولويت این برنامه ها است. به علاوه برگزاری برنامه های شاد و کارناوال های شادی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به ویژه در مناطق محروم پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنين چند فیلم نوستالژی کودکان مربوط به دهه شصت و دهه هفتاد با کیفیت بالا بازسازی شده اند و همزمان با فیلم های سينماها در چند نقطه از شهر اکران خواهند شد.

قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان تاکید کرد: یکی از بخش های جنبی جشنواره، بخش تولیدات سینمای اصفهان است. امسال نزدیک به ۳۰ اثر کوتاه و نیمه بلند از تولیدات سینماگران جوان اصفهان در این بخش خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار تعدادی از دوبلورهای اصفهانی بخشی از دوبله های همزمان جشنواره را انجام خواهند داد.

دهدشتی خاطرنشان کرد: در مرداد ماه فرآیند انتخاب نهايي داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان پس از طی سه مرحله آزمون مکتوب، مصاحبه حضوری و برگزاری کلاس های آموزشي انجام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی