احمدرضا دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران: هزینه های گزاف وندالیسم بر کلانشهرها

احمدرضا دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در مصاحبه اختصاصی با مفتاح نیوز با اشاره به تحمیل هزینه های گزاف وندالیسم بر شهرهای بزرگ گفت:

وندالیسم یا تخریب ارادی اموال عمومی یکی از آسیب های اجتماعی گسترده است که هر ساله هزینه های زیادی را به شهروندان و مدیریت شهری تحمیل می‌کند که مقابله با آن نیاز به سیاستگذاری و عزم جدی برای اجرای قوانین در این حوزه دارد.

دلیران فیروز تحلیلگر راهبردی سیاست در ادامه افزود:هر چند طی سالیان گذشته فرهنگ سازی بیشتری در جهت مقابله با این آسیب اجتماعی صورت گرفته و با وجود اینکه آمار رسمی در رابطه با گستره ی فعالیت های وندالیستی اعلام نشده اما متاسفانه معضل وندالیسم در کشور بسیار جدی است و وندال ها به آثار باستانی و اموال عمومی آسیب های جدی رسانده اند.

دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت:مقابله با پدیده وندالیسم نیاز به برخورد جدی قوه قضاییه با عاملان این آسیب اجتماعی شوم به موازات فرهنگ سازی دارد زیرا عموما آسیب های وندالیستی ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به خصوص بر روی آثار باستانی کشور بگذارد.

دلیران فیروز کنشگر سیاسی افزود:جدا از آثار و اماکن باستانی و میراث فرهنگی، اموال عمومی همچون وسایل حمل و نقل عمومی، ورزشگاه ها، مدارس و ... از رفتارهای وندالیستی در امان نبوده و سالیانه ده ها میلیارد هزینه بر کشور تحمیل می‌شود که گاها مردم از آن ها آگاه نیستند.

احمدرضا دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در پایان گفت:ما نیاز به برنامه ای جامع برای مقابله با این بیماری خصمانه و کینه توزانه بالاخص در نظام تربیتی خود هستیم زیرا بی توجهی به این نارسایی اجتماعی می‌تواند عواقب فرهنگی و مالی گزافی برای کشور و نسل های آینده داشته و منجر به رشد خشونت و در نهایت افزایش نرخ آسیب های اجتماعی در جامعه شود.

پایان گفتگو/

مطالب پیشنهادی