18:09 1396/02/17

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان: هدف ما تسهیل امور ومحرومیت زدایی است نه تصدی گری

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، سرهنگ احسان الله رضاپور، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران در سالروز تا سیس بسیج سازندگی، هدف از تشکیل بسیج سازندگی را دفاع از محرومین عنوان کرد وافزود: فعالیت ما سیاسی ومتوقف به جریان خاص سیاسی نیست. ما برای محرومیت زدایی فعالیت می کنیم.

آنطور که رضاپور می گوید بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت سال 79بعد از انحلال جهاد سازندگی تشکیل شد. زمانی که خلا یک حرکت جهادی وسازندگی در کشور احساس می شد.

مسوول بسیج سازندگی وظیفه این نهاد را طبق قانون، ورود به پروژه‌های محرومیت زدایی و غیرانتفاعی و عام المنفعه اعلام کرد که صرفا خدمت رسانی و خدمت گذاری در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

یکی از وظایف بسیج سازندگی اعزام نیروهای جوان وجهادگر به مناطق محروم است. طبق گفته رضاپور در ایام نوروز 500 نفر به این مناطق اعزام شدند.

 

اعزام 20 هزار جهادگر به مناطق محروم

 

مسسول بسیج سازندگی از اعزام 20 هزار نفر جهادگردر سال 95 به مناطق محروم گفت وادامه داد: بیش از 6500 نفر از این تعداد در قالب 220 گروه جهادی سازمان دهی شدند و در حدود 500 روستای محروم در سراسر کشور مشغول فعالیت شدند فعالیت‌های مختلف جهادی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، برنامه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال با برگزاری کلاس‌های آموزشی و آشنا کردن روستائیان با شبکه بازاریابی از اقداماتی است که در این مناطق انجام شده است.

 

به گفته رضا پور با آنکه ده سال بیشتر از عمر بسیج سازندگی اصفهان نمی گذرد در هر شهرستان اصفهان بیش ا ز 8 گروه جهادی تشکیل شده است و بیش از یک دهه فعالیت سازندگی در استان نتایج خوبی داشته است. تشکیل اردوهای جهادی خانوادگی، ایجاد شبکه مستحکم برای محرومیت زدایی از برنامه‌های مهمی است که در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است و به زودی عملیاتی خواهد شد، محوریت همه این فعالیت‌ها مساجد هستند چرا که بسیج مسجد محور است.

 

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، با اشاره به شکل گیری گروه‌های جهادی تخصصی با استفاده از مهندسین و پزشکان، از فعالیت حوزه اقتصاد مقاومتی با هدف امنیت غذایی خبر داد و افزود: مزیت کار بسیج سازندگی عمل کردن به صورت مویرگی است چون در تمامی نواحی و پایگاه های بسیج در این امر وارد می شوند.

 

بنا به گفته رضاپوربیش از 11 هرار نفر دردوره های تخصصی شرکت کرده اند  وبرای 2207 طرح در بخش کشاورزی ، دامپروری و صنایع تبدیلی تسهیلات بانکی در حدود 6 میلیارد توامان پرداخت شده است و 3هزار و742 نفر ایجاد اشتغال داشته است.

بسیج سازندگی استان اصفهان توانسته مقام اول در تولید اشتغال در کشور را به دست آورد. اولویت و فراوانی اشتغال زایی در صنایع تبدیلی و صنایع دستی در حدود 641 طرح، کشت گیاهان دارویی و گلخانه در این امرموثر بوده است.

تولید پروتئین خام، گوشت سفید، قرمز و تخم مرغ بیش از 1760 تن ، 590 تن عسل، 816 تن قارچ خوراکی، 351 کیلو زعفران از موفقیت های بسیج سازندگی است.

رضا پور به اجرای طرح های عام المنفعه توسط بسیج اشاره داشت وگفت: اجرای طرح بیابان زدایی در نائین، سجزی و برخوار در سال 95 یکی از این طرح هاست که تا پایان سال ادامه دارد. در این طرح با انتقال پساب فاضلاب که برای اولین بار توسط سازمان منابع طبیعی طراحی و توسط بسیج اجرا می شود، درختان بیابانی در این مناطق آبیاری می شوند.

در ده سال گذشته بسیج سازندگی بیش از 9 هزار و500 هکتار بیابان زدایی با کاشت 2 میلیون اصله نهال داشته است.

 

 

وظیفه بسیج سازندگی تسهیل امور است نه تصدی گری

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، با تأکید بر اینکه کار ما تسهیل امور است نه تصدی گری گفت: سازمان بسیج سازندگی در راستای مبارزه با بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان اقدامات موثری چون معدوم کردن ، کنترل پست‌های قرنطینه ، رفع الودگی محیط را بر عهده داشته است. مشارکت با دامپزشکی در واکسیانسیون طیور خانگی وبومی، همکاری با جهاد کشاورزی در رفع کرم گلوگاه انارنیز جزء این موارد است.

رضاپور به اجرای پایلوت طرح کرامت در شهرستان مهرنجان برای صیانت از معتادان پاک شده اشاره داشت و افزود: پاکسازی، فرهنگ سازی و مشاوره وایجاد اشتعال در دستور کار است. هزینه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح در مرحله اول 500 میلون تومان است که در جهت ایجاد اشتغال برای این افراد هزینه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی