به گزارش مفتاح سید حمید موسوی با اشاره به عملکرد اداره محیط زیست و توسعه پایدار این منطقه اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی 35 کیلووات نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه در ساختمان ناحیه 2 این منطقه، موزه حیات وحش دارآباد، ساختمان ستاد بحران منطقه، بوستان نیلوفر و مرکز تحقیقات انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله اقدامات اجرایی در راستای حفظ محیط زیست در منطقه یک بوده است.

وی افزود: تجهیز و تعمیر 18 آبگرمکن خورشیدی در بوستان‌های منطقه، اصلاح الگوی مصرف انرژی در 34 ساختمان در راستای کاهش مصرف آب، برق و گاز، هوشمندسازی 14 موتورخانه در ساختمان‌های تحت پوشش منطقه برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، معاینه فنی 30 موتورخانه در سطح منطقه جهت تنظیم مشعل موتورخانه‌ها به‌منظور کاهش آلودگی هوا، بازدید و صدور بیش از 100 مورد اخطاریه و معرفی موارد دفع غیر‌اصولی فاضلاب به مرکز بهداشت شمیرانات و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و پیاده‌سازی ویرایش 2015 استاندارد ایزو14001 از دیگر اقدامات اجرایی در این منطقه است.

موسوی آموزش را مهمترین اقدام در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی دانست و گفت: سالانه به‌طور متوسط 15هزار نفرساعت برای کودکان، بانوان، اصناف، هیئت‌های مذهبی، مساجد و دانش‌آموزان با سرفصل‌های تنوع زیستی، آلودگی آب، خاک و هوا، زمین پاک و آشنایی با انرژی‌های پاک کارگاه‌های آموزشی زیست‌محیطی اجرا می‌شود.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: در هفته محیط زیست آموزش رایگان انرژی‌های تجدید‌پذیر به‌منظور آگاهی‌بخشی عمومی با شعار جهانی «با هم برای مقابله با آلودگی هوا» در مرکز تحقیقات و نمایشگاه دائمی انرژی‌های تجدید‌پذیر شهرداری منطقه یک در بوستان رحمان‌آباد به کارکنان شهرداری تهران، دانش‌آموزان مدارس، نهادهای علمی و آموزشی و... ارائه شد.

 

تسنیم

مطالب پیشنهادی