مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان: نگهداری 80 نفر از بهبودیافتگان کرونا در نقاهتگاه شهر ابریشم

 

به گزارش مفتاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اعلام اینکه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم اکنون حدود 80 نفر در  مرکز شهر ابریشم نگهداری می شوندگفت: این افراد  تا دوره ای که برای بهبود و نقاهت کرونا لازم دارند را طی کرده و به خانه های خود بازگردند،

وی ادامه داد: افرادی که بعد از بهبودی، امکان قرطنینه خانگی و جدا بودن از اعضای خانواده را نداشته اند در این محل بستری شده اند تا دوره نقاهت خود را طی کنند.

علی محمد هاشمی با بیان اینکه امکاناتی در شهر ابریشم وجود دارد که مکان های دیگر این امکانات را نداشتند، افزود: هم اکنون پزشکان و پرستاران توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور مراقبت و نگهداری از بهبود یافتگان در این مکان به این کار گماشته شده اند.

وی در ادامه افزود:  حتی نیروهای داوطلب نیز در این مکان حضور دارند و سلامت افراد را رصد می کنند، در این راستا جمعیت هلال احمر اصفهان وظیفه پشتیبانی را بر عهده دارد و وظیفه درمان به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون به مراکز دیگری که برای نگهداری بهبود یافتگان پیش بینی شده بود نیاز نشده، خاطرنشان کرد: از جمله مکان های پیش بینی شده مجموعه ورزشگاه بانو امین است که این مکان هم آماده شده اما خوشبختانه هنوز نیازی به بهره برداری از آن نبوده است، مکان دیگری نیز از سوی ارتش آماده شده که هنوز نیاز به بهره برداری نشده است.

آقای هاشمی ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال احمر اصفهان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی فعال هستند و هر زمان که پروتکل های جدید اعلام و اطلاع رسانی شود، در اجرای طرح ها مشارکت فعال خواهند داشت.

هیچ کدام از نیروهای هلال احمر تا کنون مبتلا نشده اند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان به مردم توصیه کرد که در خانه بمانند و تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند تا ترددهای شهری کاهش یابد و بتوان هرچه زودتر شاهد شکست کرونا باشیم.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه نیروهای هلال احمر در معرض ویروس کرونا بودند خوشبختانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکنون هیچ کدام از نیروهای هلال احمر اصفهان به کرونا مبتلا نشده اند.

 غربالگری یک میلیون و 382 هزار و 667 نفر در پایگاه های هلال احمر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان نیز در خصوص آمار غربالگری انجام شده از 24 اسفند 98 تا 13 فروردین ماه گفت: در طرح پایش و غربالگری بالغ بر یک میلیون و 382 هزار و 667 نفر در پایگاه های هلال احمر غربالگری شدند.

داریوش کریمی افزود: در این میان یک هزار و 499 نفر علامت کرونا داشتند و یک هزار و 27 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع شدند.

وی تعداد نیروهای هلال احمر اصفهان که در طرح پایش و غربالگری کرونا در این ایام مشارکت داشتند را 42 نفر و تعداد نیروهای داوطلب را 207 نفر اعلام کرد.

مطالب پیشنهادی