16:35 1397/04/20

 

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"رضا رضایی" با بیان اینکه نماد فرهنگ یک جامعه به پایبندی مردم آن به قوانین و مقررات است افزود: اگر مدعی هستیم که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است این موضوع را باید در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نشان دهیم.

سرهنگ رضایی گفت: متاسفانه این موضوع در برخی از مؤلفه ها که یکی از آن ها فرهنگ استفاده صحیح از وسیله نقلیه موتورسیکلت است صدق نمی کند به طوری که میانگین آمار تصادفات موتورسیکلت در کل کشور 36 درصد است اما این آمار در استان اصفهان 56 درصد را نشان می دهد و به عبارتی یعنی موتورسواران استان اصفهان 78 درصد بیشتر از موتورسواران کل کشور جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان اصفهان در حوزه جان باختگان موتورسیکلت بحرانی است اظهار داشت: برای عبور از این بحران نیروی انتظامی، استانداری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مدیریت بحران استانداری و همه دستگاه های مسئول، به این مسئله ورود پیدا کردند اما نقش مردم بیش از همه است.

سرهنگ رضایی گفت: پلیس وظیفه اجرای قانون را دارد اما همه می دانند که فراتر از وظیفه خود عمل کرده و امروز در حوزه فرهنگ سازی حرف اول را می زند.

رئیس پلیس راهور استان بیان داشت: براساس تحقیقات انجام شده 85 درصد جان باختگان موتورسیکلت استان در هنگام تصادف از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند که اگر موتورسوران همین یک مورد را رعایت کنند می توانیم با کاهش قابل توجهی در آمار جان باختگان موتورسوار روبرو شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه موتورسواران باید به این باور و یقین برسند که عدم استفاده از کلاه ایمنی برابر است با ازدست دادن جانشان درهنگام وقوع تصادف اظهار داشت: به همین خاطر پلیس راهور با همکاری شهرداری اصفهان طرح ابتکاری جدیدی را آغاز کرده است.

سرهنگ رضایی گفت: در این طرح که در چند منطقه از شهر اصفهان اجرا می شود به جای اینکه موتورسیکلت افراد فاقد کلاه ایمنی را توقیف کنیم که البته آن کار هم قانونی است و براساس قانون کسانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند به مدت 2 هفته بایستی موتورسیکلت آن ها توقیف شود، برای این دسته از موتورسواران کلاس آموزشی برگزار می کنیم و بعد از پایان کلاس وسیله نقلیه را به آن ها تحویل می دهیم.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: به حمدالله این طرح تأثیرات بسیار زیادی بر روی موتورسواران گذاشته و امیدواریم تا پایان سال با کاهش قابل توجهی در تصادفات موتورسیکلت سواران استان مواجه باشیم.

مطالب پیشنهادی