19:04 1399/10/22

به گزارش سرویس پارلمانی مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد جوان؛ در پی نظارت میدانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از محله امام زاده یحیی (ع) تهران و ادعای بی خبری برخی مردم محروم این منطقه از یارانه ۱۲۰ هزار تومانی که توسط نمایندگان مردم مصوب شده است، قالیباف در نامه‌ای خواستار بررسی چگونگی اجرای قانون مجلس در این باره و ارائه گزارش آن شد.

قالیباف در این نامه خطاب به پژمان پشمچی زاده معاون نظارت مجلس شورای اسلامی نوشته است: «پیرو نظارت میدانی برای بررسی چک نهایی دریافت یارانه قانون حمایت معیشتی مجلس و ادعای تعدادی از محرومین مبنی بر عدم دریافت یارانه مردمی، ضروری است چگونگی اجرایی شدن پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای محرومین و ۱۰۰ هزار تومانی برای اقشار کم درامد پیگیری و گزارش آن به اینجانب ارائه شود».

در این بازدید میدانی خانواده‌هایی که در این محله زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند، ادعا کردند که فقط یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند و نه تنها یارانه ۱۲۰ هزار تومانی اخیر که مصوبه مجلس است را دریافت نمی‌کنند، بلکه حتی یارانه معیشتی که سال گذشته و پس از افزایش قیمت بنزین بنا بود به خانواده‌های ایرانی پرداخت شوند را نیز دریافت نمی‌کنند.

قالیباف در نامه خود همچنین از دیوان محاسبات و کمیسیون اجتماعی مجلس خواسته است بررسی چگونگی پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به محرومان را در دستور کار قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی در آبان ماه گذشته طرحی را به تصویب رساند که طی آن دولت موظف شد به بیش از ۶۰ میلیون نفر بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه پرداخت کند. 

مطالب پیشنهادی