به گزارش مفتاح، پس از وقوع سیل در آذربایجان شرقی، شهرستان تبریز نیز یکی مناطق آسیب دیده از سیل بود که در این میان روستای بیرق این شهرستان آسیب جدی دیده است.

بارش 57 میلی متری باران در شهرستان تبریز که موجب وقوع سیل در این شهرستان شد، برخی از منازل حاشیه کلانشهر تبریز و روستاهای این شهرستان را تخریب کرد و خسارت های مالی بسیاری بر زمین گذاشت.

رحیم شهرتی‌فر فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به بارندگی و وقوع سیل اظهار کرد: در روستای بیرق شهرستان تبریز، سیلاب 50 خانه را در محاصره خود گرفته و به داخل این خانه‌ها نفوذ کرده و همچنین در کلانشهر تبریز نیز در انتهای خیابان عباسی، وقوع سیل، موجب تخریب 6 خانه غیرمجاز ساخته شده در بستر رودخانه شد که خوشبختانه به دلیل هشدار فرمانداری شهرستان تبریز مبنی بر تخلیه فوری این منازل، خسارت جانی برای شهروندان صورت نگرفت.

حضور سپاه از آغاز سیل در منطقه

یکی از ساکنان منطقه آخرعباسی کلانشهر تبریز با اشاره به حضور سپاه در همان آغاز وقوع سیل می‌گوید: پس از بارش سنگین باران و جاری شدن سیلاب، برادران سپاهی در این منطقه حضور یافته و ضمن امدادرسانی به مردم آسیب دیده، به آنان اسکان دادند.

وی افزود: این منطقه چندین سال است که با مشکل فاضلاب روبروست و بسیاری از فاضلاب شهری در این رودخانه ریخته می شود به طوری که در ایام تابستان نمی توانیم از بوی این رودخانه در این مکان زندگی به سر ببریم.

علی بابایی در ادامه با بیان اینکه در این منطقه پیرمرد و پیرزنی زندگی می‌کنند که خرج زندگیشان را دو دخترشان می دهد، ادامه داد: متأسفانه سیل خانه این خانواده را تخریب کرده و اکنون در محل ستاد بحران شهرداری تبریز اسکان داده شده که باید به زودی تکلیف چنین خانواده‌هایی مشخص شود.

سپاه همواره در کنار مردم است

در این میان، فرمانده حوزه 1 امام علی (ع) شهرستان تبریز با بیان اینکه سپاه همواره در کنار مردم است، اظهار کرد: از دیشب در این منطقه حضور داشتیم اما برخی از ارگان ها از جمله شهرداری و فرمانداری در خصوص این منطقه کم لطفی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این منازل به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده اند اما باید توجه داشته باشیم که اشتباهی صورت گرفته و اکنون باید در کنار این مردم باشیم تا تاوان اشتباهشان را به سختی ندهند.

سرهنگ نظیری در ادامه با بیان اینکه حوزه 1 امام علی (ع) با همکاری مهندسی سپاه عاشورا در تخلیه و اسکان شهروندان اقدامات موثری صورت دادند، ادامه داد: امیدوارم در چند روز آینده مشکلات این منطقه حل و فصل شود.

هیچ ارگانی به امداد مردم سیل زده روستای بیرق نیامده است

در روستای بیرق در 10 کیلومتری کلانشهر تبریز حضور یافتیم که در این میان، یکی از ساکنان این روستا اظهار کرد: با هزینه های بافندگی و زحمت های فراوان برای خودمان زندگی مطلوبی فراهم کرده بودیم که متاسفانه اکنون این زندگی بر باد رفته و خساراتی زیادی را به ما متحمل ساخته است.

وی افزود: بیش از 10 میلیون تومان شامل فرش، موکت و وسایل برقی ما خسارت دیده اند که این لوازم را با زحمت فراوان فراهم کرده بودیم که اکنون تمامی زحماتمان برباد رفته است.

خانم سمیعی در ادامه با بیان اینکه پس از وقوع سیل با چندین ارگان دولتی تماس گرفتیم اما نتیجه ای حاصل نشد، ادامه داد: با هر ارگان دولتی که تماس می گرفتیم ما را به دیگر ارگان ها ارجاع می دادند و حتی بولدزری که در این منطقه مشغول کار است، بولدرز خود ساکنین روستاست.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی