به گزارش مفتاح محمود مهرمحمدی  با تأکید بر اینکه برای حمایت از آموزش و پرورش باید دولت و سایر بخش‌های جامعه وارد شوند و یک اُرکستری از همکاری برای پشتیبانی از آموزش و پرورش شکل گیرد، اظهار‌ کرد: اما مهم این است که یک وزیر توانمندی، راه انداختن این ارکستر را داشته باشد و آن را رهبری کند.

او بر این باور است در هر شرایطی انتخاب یک وزیر موجه و مقتدر در آموزش و پرورش از جهت اینکه باید اُرکستری را سازماندهی و رهبری کند، اهمیت دارد و هیچ وقت نمی‌توان گفت چون تعدادی آمدند و نشد پس باز هم نمی‌شود بنابراین سایرین می‌آیند و نمی‌توانند.

این استاد دانشگاه به این نکته هم اشاره کرد که ممکن است آنچه برای وزرای قبلی اتفاق افتاد برای وزیر جدید تکرار شود اما باید از تجربه وزرای قبلی در اینکه چرا ناکام ماندند، استفاده و راه‌هایی پیدا کرد که برآمده از تجربه باشد تا احتمال موفقیت بیشتر شود.

باید عملکرد سرپرست جدید را به نظاره نشست

مهرمحمدی معتقد است که با این وجود، بازهم هیچ تضمینی برای موفقیت وزیر جدید وجود ندارد اما انتخاب وزیر مقتدر برای آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد؛ باید عملکرد سرپرست جدید را به نظاره نشست و دید که آیا می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر؟

ارتباط با گروه‌های مختلف فارغ از نگاه سیاسی

این استاد دانشگاه ارتباط با گروه‌های مختلف بدون داشتن نگاه سیاسی را رمز موفقیت وزیر جدید آموزش‌وپرورش دانست و یادآور شد: وزیر جدید باید با گروه‌های مختلف فارغ از جهت‌گیری سیاسی ارتباط برقرار کند و از ایده‌ها بهره‌مند شود تا ایده‌های موجود را از حالت نسیه به نقد تبدیل کند، گوش شنوا داشته باشد و ارتباط خود را با طیف‌ها و گروه‌های مختلف جامعه فرهنگیان، نخبگان و صاحب نظران به شکلی ترسیم کند که همواره از نظرات آنها برای دریافت ایده استفاده کند.

تسنیم

«سیاست زده‌ها» چرخ آموزش و پرورش را پنچر می‌کنند/ وزیر آموزش و پروش مدیران غیرتو...

سه اولویت فراموش‌شده آموزش و‌پرورش؛ انتصابات، وزرا را در باتلاق غرق می‌کند

یک پژوهشگر حوزه آموز

مطالب پیشنهادی