18:34 1398/11/28

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان: مهلت سازمان امور مالیاتی به پزشکان، تمدید نمی شود

به گزارش مفتاح، استفاده پزشکان از کارت خوان و ورود آنها به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ماه‌هاست که ابلاغ شده است اما همچنان برخی از پزشکان نسبت به نصب کارت خوان مقاومت می کنند. بارها به این جامعه فرصت داده شده است اما بنا به  گفته مدیر کل امور مالیاتی تا 27 بهمن تنها 54 درصد پزشکان به این سامانه پیوسته اند.

بهزاد مهد لو در نشست خبری با خبرنگاران از تمدید نشدن فرصت سازمان امور مالیاتی به پزشکان خبر داد و گفت: پزشکان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تا در این سامانه ثبت نام کنند.

وی در ادامه از امضا تفاهم نامه ای با نظام پزشکی خبر داد وادامه داد: طبق این تفاهم نامه پزشکان از بخشودگی لازم برخوردار می شوند و همکاری لازم با پزشکان انجام می شود.

بنا به گفته وی قبل از امضا تفاهم نامه 41 درصد پزشکان ثبت نام کرده بودند و طبق آمار 6829 پزشک در اصفهان است که البته طبق گفته مهد لو اصناف دیگر هم به این حرفه وارد شده اند و این لیست در حال اصلاح است و با اصلاح تعداد واقعی پزشکان، امارثبت نام کنندگان  به 70 درصد می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد، بعد از بهمن ماه پزشکانی که ثبت نام نکرده باشند با آنها برخورد خواهد شد و با هماهنگی با دادگستری به این افراد تذکر داده می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد؛ ما به جامعه پزشکی قول داده ایم اگر از صندوق مکانیزه استفاده کنند، مالیات آنها چند برابر نمی شود. فقط شفاف سازی می شود. ورود به این سامانه به نفع جامعه پزشکی است و این حق مردم است و طبق قانون باید انجام شود.

وی در تذکر به پزشکانی که از حساب دیگران یا منشی استفاده می کنند گفت: این تخلف ها قابل رصد است و حتما با متخلفین برخورد می وشد. مردم با مشاهده تخلف می توانند با شماره 1526 تماس حاصل کنند.

مهد لو گفت اطلاع رسانی به صورت کامل انجام شده است و هیچ پزشکی نمی تواند بگوید که در جریان نبودم. پزشکانی که مطب ندارند ودر بیمارستان ها کار می کنند ده درصد از درآمدشان را باید مالیات بدهند.

وی در ادامه افزود: پزشکان از هر چند پوز هم استفاده کنند به سامانه متصل می شود و در پایین فیش پوز آرم سازمان مالیاتی حک شده است.

 

 

 

مطالب پیشنهادی