16:06 1397/11/10

به گزارش مفتاح به نقل از ایرنا ،در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت های آسیا گفت: از نظر فنی تیم ملی هیچ نکته مثبتی نداشت که امروز بخواهیم به آنها اشاره کنیم و با استناد به آنها دلایل باخت تیم ملی را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: سئوال اصلی من پس از شکست بسیار بد از حامیان کی روش این است که او برای فوتبال ایران چه کاری انجام داده که هنوز هم دست از حمایت برنمی دارید و ذهن های خود را روی واقعیت بسته اید؟
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: هیچ یک از منتقدان کی روش با او پدرکشتگی ندارند و اگر از ابتدا انتقاداتی را مطرح کردند فقط برای برطرف کردن نواقص بود. 

** کیفیت فنی تیم ملی بسیار پایین بود
وی تصریح کرد: مردم ایران فوتبال را بسیار خوب می فهمند و اگر بازی با ژاپن را که تنها بازی حساس ایران در جام ملت ها بود بررسی کنیم متوجه فوتبال بسیار سطح پایین تیم ملی خواهیم شد. هیچ برنامه ای برای پیروزی مقابل ژاپن نداشتیم. 
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به صعود تیم ملی به نیمه نهایی جام ملت های آسیا اظهار داشت: رسیدن به این مرحله از مسابقات صعود کار بزرگی نبود. تیم های باشگاهی ما هم توان پیروزی مقابل حریفانی چون، یمن، عمان، ویتنام و چین را داشتند. 

** بازیکنان تیم ملی فقط ظاهر حرفه ای دارند
وی با انتقاد از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان ما لباس پوشیدن و رسیدن به وضعیت ظاهری خود را به خوبی از بازیکنان اروپایی یاد گرفته اند اما فقط ظاهر حرفه ای دارند و کیفیت فوتبال شان در سطح مدارس مقطع دبستان است.
مصطفوی افزود: اطمینان داشته باشید اگر به جای کی روش از مربیان داخلی با هزینه بسیار کمتری بهره می بردیم امروز نتایج بهتری کسب کرده بودیم. 
وی ضمن حمایت از مهدی تاج تصریح کرد: او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال هر کاری که توانست برای حمایت از تیم ملی انجام داد و در نتایج تقصیری نداشت. 

** مقابل ژاپن اخلاق را باختیم
مصطفوی با اشاره برخوردهای خشن بازیکنان تیم ملی در دیدار مقابل ژاپن گفت: تیم ملی در کنار واگذار کردن نتیجه مسابقه از نظر اخلاقی هم بازنده بزرگی بود. 
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در رابطه تفاوت عملکرد تیم ملی در جام جهانی و جام ملت ها تصریح کرد: در هر 2 تورنمنت ناکام بودیم. سرمربی تیم ملی تنها سیستمی را که به خوبی ارائه می کند دفاع اتوبوسی است و هیچگاه پس از خوردن گل برنامه ای برای جبران آن ندارد. مطمئن باشید اگر در مقابل عمان هم درخشش بیرانوند نبود بازنده بازی بودیم. 
وی افزود: مگر می شود تیمی که به نیمه نهایی جام ملت ها رسیده هیچ برنامه ای برای رسیدن به گل و جبران آن نداشته باشد؟ سئوال من از حامیان کی روش این است که او پس از هشت سال چه نکته مثبتی به فوتبال ایران اضافه کرده است؟
مصطفوی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه با رفتن کی روش تیم ملی بی برنامه خواهد شد گفت: واقعا این حرف را درک نمی کنم. البته کی روش بداخلاقی را به بهترین شکل به بازیکنان یاد داده و آنها هم مانند سرمربی خود فقط به پول فکر می کنند و هیچ احترامی حتی برای رئیس فدراسیون قائل نیستند. 

** بازیکنان تیم ملی باید جریمه شوند
وی تاکید کرد: بازیکنان تیم ملی حتما باید به خاطر رفتارهای بچه گانه مقابل ژاپن جریمه شوند. دنیا دیروز ما را به خاطر این رفتار تمسخر کرد و امیدوارم برخورد لازم با آنها صورت گیرد. 
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: کسانی که امروز از کی روش حمایت می کنند منافعشان به خطر افتاده و با قدرت تاکید می کنم برخی از همکاران شما در تلویزیون و رسانه های دیگر از طریق کی روش بی ادبی را در فوتبال ایران نشر دادند. 

** پای دلالان برای انتخاب جانشین کی روش باید بریده شود
وی در خصوص انتخاب جانشین کی روش گفت: برای اظهار نظر در این خصوص بسیار زود است و باید این مسئولیت را فدراسیون فوتبال واگذار کنیم. آنها باید با گرفتن مشورت از استخوان خردکرده های این رشته و بدون دخالت دلالان سرمربی آینده تیم ملی را انتخاب کنند. 
پیشکسوت فوتبال ایران افزود: کی روش را دلالان وارد فوتبال ایران کردند و حاصل آن وضعیت امروز فوتبال ماست. کی روش ثمره کار فدراسیون تاج نبود و انتخاب و ادامه همکاری او مربوط به فدراسیون گذشته است. 

** فوتبال ایران به مورینیو نیاز ندارد
وی در واکنش به مطرح شدن اسامی نفراتی چون خوزه مورینیو برای هدایت تیم ملی ایران گفت: فوتبال ایران نیاز به مربیانی چون مورینیو، کلینزمن، زیدان و یا حتی سرمربی تیم ملی مراکش ندارد. باید کسی را برای تیم ملی انتخاب کنیم که سطح او با امکانات ما برابر باشد. 
مصطفوی تاکید کرد: خارجی های کم توقع، با دانش، مودب و موفق در فوتبال ایران فعالیت می کنند که بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران هستند. 
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مربیان آینده تیم ملی کار بسیار دشواری در پیش خواهند داشت زیرا حداقل به 2 سال زمان نیاز دارند تا تنش ها را پاک و ذهنیت بازیکنان را حرفه ای کند. بازگشت بازیکنان به سیستم گذشته کار بسیار سختی است که امیدوارم این اتفاق رخ دهد. 
مصطفوی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ورزش پولی را که در هشت سال گذشته به کی روش پرداخت کرده اند هزینه پایه ها می کردند امروز تیم ما قهرمان جام ملت های آسیا می شد و حداقل فوتبال ما تا این اندازه بی ادب نشده بود.

** تلخ ترین اتفاقات حاصل کار کی روش است
وی افزود: بازهم تاکید می کنم کی روش تلخ ترین آثار را در فوتبال ایران به جا گذاشت و کسانی که از او حمایت می کنند احتمالا مربی بزرگ ندیده اند و معنای آن را نمی دانند. 
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: در پایان به عنوان فردی که از رده های پایه در تیم ملی باز کرده و رئیس فدراسیون فوتبال بوده به مردم ایران می گویم فوتبال ما بدون کی روش و برخلاف تصور بازیکنان زنده است و این بازیکنان هستند که بدون کی روش می میرند. مطمئن باشید فوتبال ما نفس خواهد کشید و بازهم بلند می شود و به اوج باز می گردد. 

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی