21:11 1399/05/14

به گزارش خبرنگار مفتاح، مجیری مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در نشست خبری که به صورت مجازی بر

زار شد، یکی از ماموریت های مهم سازمانش را ساماندهی مشاغل شهری عنوان کرد.

به گفته او در حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه و بدون پروانه وجود دارد که استقرار آنها در مکان های مناسب و مستقر کردن این ها در شهرک ها وظیفه اصلی سازمان ساماندهی مشاغل شهری  است.

او فراهم کردن فرآوردهای کشاورزی و باغداری و رساندن این محصولات به مصرف کننده نهایی  از طریق میدان مرکزی میوه و تره بار و بازارهای کوثر را یکی دیگر از وظایف سازمانش بیان کرد.  

مجیری در ادامه ایجاد بازارهای تخصصی را یکی از اقدامات سازمان ساماندهی مشاغل شهری عنوان کرد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان در مبارزه با ویروس کرونا اشاره داشت وافزود: ضد عفونی کردن بازارهای کوثر از اقدامات مهم در زمان شیوع ویروس بود. راه اندازی سامانه ۳۵۵۳ و تحویل کالا با رعایت دقیق پروتکل ها درب منزل توانست رفت وآمد را به حداقل برساند. تامین مایحتاج و نیازهای مردم از کارهای خوب و کنترل شرایط وبازار های کوثر در این ایام بود.

اختصاص 290میلیارد بودجه در سال جاری

مجیری بودجه سال ۹۹ را ۲۹۰ میلیارد تومانی اعلام کرد که جهش سه برابری داشته است. البته به گفته او، تامین بودجه در این شرایط سخت است و امیدواریم بتوانیم تحقق بودجه داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی مشاغب مزاحم شهری در خصوص انتقال مکان پرندگان ذبحی گفت: در کارگروه سلامت امنیت قصایی مطرح شد تا این پرندگان دبحی از شهر جدا شوند و از بافت مسکونی جدا شوند. این موضوع 15 سال مطرح است اما معتقدم در موضوع ساماندهی به صورت سلبی نمی توان عمل کرد. چراکه وقتی با معیشت و سلامت مردم توامان مواجه هستیم باید در این زمینه زمینه سازی شود.

وی در ادامه  تصریح کرد: برای این کار زمینی آماده کردیم و اصناف مربوطه تعهد محضری دادند تا با جابجایی واحدهای قبلی پلمپ و در مکان بهداشتی مستقر شوند.  ۲۰ واحد شناسایی شدند و تا پایان سال این مکان به بهره برداری می رسد. و در اختیار این واحدها قرار می گیرد.

اصلاح تقاطع و خروجی میدان مرکزی میوه و تره بار

پروژه اصلاح تقاطع و خروجی میدان مرکزی میوه و تره بار که دچار مشکل بود و باعث تصادفات خطرناک در این منطقه بود با 45 میلیارد کلید خورده است و قرار است با پروژه های بزرگ پل سردار سلیمانی اجرا بشود و با توجه به رشد کلان شهر اصفهان، مشکلات حمل ونقل  را در این منطقه کاهش خواهد داد.

یکی دیگر از پروژه ها، ساماندهی تالار 23 میدان میوه وتره بار است که اختصاص به ماهیان دریایی دارد. هر شب این ماهیان از شمال وجنوب به اصفهان می آید و از اینجا به 7 استان دیگر توزیع می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و جابه جایی آنها گفت: دغدغه و ماموریت اصلی سازمان، ساماندهی مشاغل شهری است.  مطالعات طرح ساماندهی مشاغل  در دستور کار است که  با تکمیل این مطالعه در سه لایحه تقدیم شورا می کنیم تا مصوبات خوبی بگیریم و با اتحادیه ها در حال مذاکره هستیم، اما صنوف مقاومت می کنند اما برای تغییر مکان و ساماندهی تلاش خواهد شد.

وی در خصوص انتقال صنف موتور سیکلت فروشان و ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده در خیابان سروش لاله وزینبیه گفت: سد معبر برای عابران پیاده و مزاحمت حق الناس است. 16 هزار متر مربع در خیابان سروش در نظر گرفته شده است. که با توجه به حجم سرمایه گذاری باید بخش خصوص وارد کار بشود و شرایط به گونه ای باشد که برای سرمایه گذار و شهرداری بردبرد باشد. سرمایه گذار در حال حاضر در حال مطالعه پروژه است.

وی در ادامه علت  راه اندازی نشدن سردخانه میدان مرکزی میوه و تره بار را نداشتن سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: این طرح از سال 73 دیده شده است، اما نبود سرمایه گذار باعث زمین ماندن طرح شده است که  در حال حاضر از طریق جهاد کشاورزی و استانداری درخواست ایجاد سردخانه کردیم که در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری در حال مطالعه است.

ساخت کوثرهای 15 و 16 در شهرک زاینده و شهید کشوری

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان از افتتاح بازار کوثر 15 در شهرک زاینده رود خبر داد وگفت: این طرح را به پایان رساندیم و در حال تجهیز آن هستیم تا یک ماه آینده افتتاح شود. فروشگاه 16 هم در شهرک شهید کشوری در حال اجراست و به واسطه تغییرات در طرح، طرح جدید نهایی شده تا پیمانکار را مشخص کنیم، تا دو ماه دیگر آغاز عملیات عمرانی کوثر شهرک شهید کشوری را خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص اینکه مجموعه شهرک خشکبار برای انتقال واحدهای صنفی خشکبار خیابان جهاد، صارمیه، ولیعصر و عبدالرزاق ساخته شد و تمایل نداشتن صنف خشکباربرای رفتن به مجموعه گفت: اصلا اینطور نیست. کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مزایده ها متقاضیان زیادی اعلام درخواست برای گرفتن غرفه داشتند و براساس مصوبات شورای شهر واگذاری واحدها به صورت 30 درصد نقد با اقساط 48 ماهه مصوب شد، همچنین به دنبال هستیم 66 واحد جدید را به صورت مشارکتی در مجموعه بسازیم.

راه اندازی بازارچه های محلی

راه اندازی بازارچه های محلی برای توزیع میوه وتره بار به صورت مستقیم از تولید کننده به مردم طرح دیگری بود که مجیری به ان اشاره داشت. این طرح قرار است در محلات راه اندازی شود و  به صورت پایلوت  دردو منطقه 7 و 10 را تا پایان امسال بازارچه ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در مورد خصوص سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر طرح انتقال موزاییک سازان از منطقه 2 که سالهاست در حال اجراست و روند کندی دارد گفت:  طرح جامع مشاغل مزاحم انجام شده و همه بحث های مربوط به ساماندهی مشاغل از جمله موزاییک سازان در این طرح لحاظ شده است، همچنین مصوبه هیئت وزیران را برای ساماندهی داریم به طوریکه دبیرخانه ای برای ساماندهی تشکیل شده که ریاست آن با فرماندار و دبیر آن شهردار است.

وی افزود: در این زمینه در حال بررسی زمینی در منطقه 2 برای واگذاری به این صنف هستیم. البته ما در این زمینه ریخته گری‌ها و آب کاری‌ها را هم داریم، اما ما دبیرخانه این کار هستیم و کمک سایر دستگاه‌ها نیاز است تا ساماندهی پیش رود.

احداث کلینیک خودرو برای ساماندهی واحدهای تعمیر و فروش قطعات خودرو از دیگر طرح هایی است که در جهت ساماندهی مشاغل مزاحم مطرح است به گفته مجیری  اولین کلنگ زنی در میدان مرکزی انجام شد و دومین هم در سپاهان شهر است ، دیگر مناطق و از جمله خیابان شاپور هم برای ساماندهی مدنظر ماست.

وی در مورد نظارت ومبارزه  بر دلالان میدان میوه و تره بار گفت: کارگروه تنظیم بازار به این موضوع ورود پیدا کرده اما همکاری غرفه داران مستقر در میدان را می طلبد. تا همکاری خوبی برای ازبین بردن دلالی داشته باشیم.

افزایش قیمت ها افتتاح بازار گل ارغوان را به تعویق انداخت

مجیری علت به تعویق افتادن زمان بهره برداری از بازار گل و گیاه ارغوان را بروز مشکلات و افزایش قیمت ها، عنوان کرد وادامه داد: با شرایط موجود بهره برداری بازار گل و گیاه ارغوان با مشکلاتی روبرو شد و افتتاح آن به تعویق افتاد که امیدواریم در سال 1400 شاهد راه اندازی بازار باشیم.

وی به راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: صادرات محصولات استان اصفهان از این طریق صورت می گیرد و یکی از موارد مهمی که در ایجاد بازار گل و گیاه بین الملل ارغوان دیده شد، ایجاد شرکت های مدیریت صادرات است تا صادرات گل سرشاخه، ماهیان و پرنده های زینتی را از طریق کارگو ترمینال انجام دهیم. در آینده نزدیک که این واحدها به بهره برداری برسد شاهد صادرات این محصولات و تقویت شرکت های مدیریت صادرات از طریق شهرداری هستیم.

وی با اشاره به اینکه  سال 99 به سال جهش تولید نامگذاری شده و در این راستا معتقدیم حمایت از صنعتگران شهر اصفهان به خصوص در شهرک امیرکبیر باید جدی باشد گفت:  طی جلساتی با صنوف مربوطه قرار است شهرک امیرکبیر 2 در اصفهان ساخته شود، چون کارگاه ها در امیرکبیر رو به اتمام است.

 

مطالب پیشنهادی