14:15 1397/06/11

 

 

به گزارش  مفتاح و به نقل از تسنیم، در ادامه جلسه محاکمه مشایی، قاضی غضنفرآبادی درباره تلاش مشایی برای دیدار با جیسون رضاییان، خودداری از قرائت کیفرخواست، ارتباط با جاسوسان انگلیس و اسراییل، اعلام هویت پانته‌آ فیوضی و آزیتا شفازند، واقعیت ارتباط لیلا زند با انگلیس و اینکه چرا سرویس امنیتی انگلیس به شما گفت فرآیند استفاده از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان را تئوریزه کنید، سوال کرد که مشایی از پاسخ به این سوالات خودداری کرد.

 

قاضی ادامه داد: شما دنبال ریاست جمهوری از طریق جریان نفاق و کشورهای کانادا و انگلیس بودید. شما با این بهانه‌جویی‌ها به خودت ظلم می‌کنی.

 

مشایی در پاسخ به صحبت قاضی گفت: می‌خواهم با کت و شلوار از خودم دفاع کنم!

 

رئیس دادگاه گفت: آقای مشایی، اینجا سفارت انگلیس نیست اینجا دادگاه است؛ شما و آقای بقایی چه تفاوتی با سایر مردم دارید که خود را تافته جدا بافته می‌دانید؟

 

وی در پاسخ به نظر مشایی مبنی بر صالح نبودن دادگاه گفت: شما براساس قانون می‌توانید به صلاحیت دادگاه اعتراض کنید اما تشخیص با دادگاه است.

 

در ادامه قاضی دستور داد سند استنکاف مشایی از پذیرش کیفرخواست را روی نمایشگر نشان دهند اما مشایی روی خود را برگرداند.

 

قاضی ادامه داد: آقای مشایی به کیفرخواست دسترسی داشتید اما آن را نگرفتید. ما هیچ اصراری به محکومیت شما نداریم، چرا خودت به محکومیت اصرار داری؟ می‌خواهید دادگاه را یک ماه دیگر تشکیل دهیم تا وکلا را معرفی و کیفرخواست را مطالعه کنید؟ نفع شما در این است که از خود دفاع کنید. اگر مشایی درخواست کند وقت را تمدید می‌کنیم تا از خود دفاع کند اما او این را نمی‌خواهد.

 

غضنفرآبادی در ادامه گفت: با توجه به عدم استمهال آخرین دفاع از متهم اخذ و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد و در وقت مقتضی حکم صادر خواهد شد.

مطالب پیشنهادی