11:20 1397/02/11

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  ایرنا، سید پرویز فتاح در نخستین نشست هم اندیشی پرچمداران سخاوت در عصر انتظار در استان بوشهر افزود: دولت درسال جاری از محل تبصره 14، 10هزار میلیارد ریال از محل یارانه ها لحاظ و ارائه نحوه اجرایی شدن آن در کمیسیون اقتصادی بزودی تصویب و اعلام می شود.

وی اظهار کرد: با این اقدام مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نسبت به سال گذشته، 14.5درصد افزایش می یابد و تعدادی از افرادی که به عنوان پشت نوبتی تلقی می شوند به مرور از اردیبهشت ماه زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار می گیرند.

رئیس کمیته امداد یادآورشد: سال گذشته نیز با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان سه برابر و 100 درصد این قانون اجرا شد.

فتاح در ارتباط با اشتغال مددجویان گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت در تبصره 16 قانون بودجه سال جاری 14 هزار میلیارد ریال برای کمیته امداد مصوب کرده اند و افزون برآن از محل 1.5 میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی نیز سهم خوبی به مجموعه مناطق محروم که کمیته امداد درآن عضو است، اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته کمیته امداد 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب 135هزار فقره وام به مددجویان زیر پوشش پرداخت کرده است.  انتظار می رود با نگاه ویژه دولت و مجلس و تخصیص اعتبارات مناسب در سال جاری رقم پرداخت تسهیلات ارتقا یابد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در کنار توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش، در سال گذشته 100 هزار نفر که به درآمد پایدار رسیده‌اند، از زیر پوشش این نهاد خارج شدند.

فتاح گفت: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکهزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ساخته می‌شود.  این میزان مسکن توافق شده برای ساخت و تحویل به مددجویان، سهمیه جدید سال جاری استان بوشهر است و آن بخش از سهمیه توافق شده برای استان بوشهر در سال گذشته همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: مردم نوع‌دوست و نیکوکار کشور در سال گذشته در سرفصل‌های مختلف کمک‌های خوبی به محرومان جامعه انجام کردند که در مجموع نسب به سال 1395 رشد 30 درصدی داشته است.

 

مطالب پیشنهادی