به گزارش مفتاح با بیان آنکه سازمان میراث فرهنگی با تعریف و تعیین ضوابطی از بناهای تاریخی صیانت می‌کند، اظهار داشت: بهره برداران از مساجد هم باید در راستای حفظ و نگهداری بناهایی که به ثبت ملی رسیده‌اند کوشا باشند و نباید انتظار داشته باشند که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تنهایی وظیفه نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی را به عهده داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان از لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی استانی غنی است و اعتبارات سازمان مذکور محدود است بنابراین انتظار می‌رود بهره برداران دولتی و خصوصی با استفاده از منابع مالی و کمک‌های مردمی و درآمدهای حاصل از آن به نگهداری و حفاظت از مساجد تاریخی بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه مسجد سید اصفهان در سده ۱۳ هجری ساخته شده و بنایی نیمه کاره است، ابراز داشت: این مسجد دارای بیش از ۴۵ حجره است و مناره ندارد و حتی درون شبستان‌های آن کاشی کاری نشده است.

وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی با همکاری هیئت امنا مسجد سید هر سال کارگاه‌های مرمتی در راستای حفاظت و نگهداری این مسجد تاریخی برپا می‌کند.

الله یاری با تاکید بر اینکه تمام بناهای تاریخی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرند تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است، ابراز داشت: تمام مرمت‌ها با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی برقرار است و لازم است بهره برداران این مسجد مهم تاریخی در نگهداری و حفاظت از این بنا همکاری لازم را داشته باشند.مهر

مطالب پیشنهادی