13:00 1399/03/01

به گزارش مفتاح و به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"  گفت : در اين روزها شاهد حجم عظيم تبليغات جمع آوري فطريه، کفاره روزه و ... از سوي انجمن ها و موسسات خيريه و... هستيم که در سايت ها و شبکه هاي اجتماعي خود نمايي مي کنند، با توجه به اينکه بسياري از اين تبليغات كذب است، روزه داران نسبت به هشدارهاي پليسي توجه ويژه داشته باشند.

1- شهروندان توجه داشته باشند كه بسياري از اين سايت ها به صورت آني براي اهداف مجرمانه بارگذاري شده و بعد از جمع آوري فطريه و کفاره از دسترس خارج مي شوند.

2-شهروندان و کاربراني که قصد دارند فطريه و کفاره روزه خود را از طريق فضاي سايبر يا تلفن بانک پرداخت نمايند، توجه داشته باشند از طريق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌هاي جمعي (راديو، تلويزيون و...) اقدام به اعلام شماره حساب‌هاي رسمي مي‌کنند، اقدام و از وجه به حساب‌هاي نامعتبر و شخصي و سايت هاي ناشناس خودداري کنند.

3-روزه داران عزيز مراقب باشند تا در عمليات هاي بانکي پرداخت در دام سايت هاي فيشينگ گرفتار نشوند و از اين رو موارد ايمني چون آدرس سايت و وجود پروتکل HTTPS را ناديده نگيرند.

4-در شبکه هاي اجتماعي براي تحت تاثير قرار دادن احساسات شهروندان، گاهي از خانواده هاي نيازمند عکس و فيلم منتشر مي شود که واقعيت ندارد و اين ترفندي براي جلب اعتماد آن ها است.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک (براي شناسايي سايت هاي جعلي و تقلبي موسسات و انجمن هاي خيريه) مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش کنند.

مطالب پیشنهادی