20:18 1396/12/20

به گزارش مفتاح، وکیلی مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اصفهان ضمن اشاره به 22 اسفند و فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بنیاد شهید گفت: باید عظمت، شجاعت ومردانگی شهدا برجسته شود. هر انچه انقلاب اسلامی دارد از خون شهداست. به این منظور رسالت خدمت به جامعه ایثارگری وخانواده شهدا بر دوش بنیاد شهید قرار داده شد و ما متولی این امر شدیم در کنار این وظیفه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نیز بر دوش ما قرار داده شد. 

وی با تاکید بر اینکه هدف ما رضایتمندی خانواده ایثارگری است افزود: باید همه دستگاه ها به کمک بیایند تا در امر خدمت رسانی موفق تر باشیم. 

وی اشتفال فرزندان جامعه ایثارگری را یکی از دغدغه های مهم بنیاد شهید اعلام کرد وگفت: در حال حاضر شش هزار و292 فرزند ایثارگران شغل ندارند و 25 درصد سهمیه ادارات دولتی که برای جانبازان 25 درصد به بالا، شهدا و آزادگان باید اجرا کند اجرا نمی شود. 

وی توجه به درمان جامعه ایثارگری را از دیگر اولویت های بنیاد اعلام کرد : 4 هزار بیمار صعب العلاج داریم که باید برای درمان انها اقدام کنیم وشرایط مناسبی برای آنها فراهم کنیم. 

وکیلی در ادامه افزود: 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف داریم و 700 نفر از فرزندان ایثارگر با پارامترهای نخبگی هستند. 

وی در ادامه از مشکل مسکن برخی از ایثارگران خبر دادو گفت: 8 هزار وام سهمیه ایثارگران داریم که به صورت قرض الحسنه در اختیار ایثارگران قرار می گیرد البته وجود برخی شکلات و محدودیت ها باعث می شود برخی نتوانند به این واحدها دسترسی پیدا کنند. مجموعه مسکونی 800  واحدی در بهارستان در دستور کار داریم که فاز دوم این مجموعه هنوز موفق به دریافت پروانه نشده است. مدتی در بهارستان مشکل شورا و نبودن شهردار بود که به تازگی رایزنی برای دریافت پروانه شده است. امیواریم مشکلات حل بشود و بتوانیم برای مسکن اقدامات خوبی انجام بدهیم. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در اصفهان فقط پز شهدا داده شده است گفت: گلستان شهدای اصفهان هنوز ساماندهی نشده است و بعد از سالها سالن اجتماعاتش در حال ساخته شدن است. ما دستور ساخت مرکز توانبخشی داریم اما در اصفهان هنوز کلنگش زمین هم نخورده است.

وی در ادامه در خصوص تخریب سیمنا ایران توضیح داد، سینما ایران از سال 91 به بانک دی واگذار شد و بعد از ان فرمان رهبری مبنی بر واگذاری سینماها به حوزه هنری  صادر شد. این تفیض اختیار به بانک دی قبل از این دستور شده بود. این توافقات در اصفهان نبوده و ارتباطی با اصفهان ندارد. 

 مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اصفهان در خصوص کمبود کیسه کلستومی برای برخی جانبازان و مشکلات این جانبازان گفت: متاسفانه این کیسه به هیچ عنوان در ایران پیدا نمی شود و تلاش می کنیم ما از افرادی که به کشورهای خارجی سفرمی کنند کیسه بیاورند. تلاش می کنیم مشکل این جانبازان هم حل بشود.

وی در مورد معوقات و بدهی بیمه ایران نیز گفت: سالها بیمه ایران در مناقصه ها برنده می شد و البته نارضایتی بود اما امسال بیمه دی توانست برنده بشود البته این بیمه توانش در حد بیمه ایران نیست، اما تا کنون بهتر از بیمه ایران عمل کرده است. 

وی در ادامه در خصوص بی توجهی به شهدای خانواده مدافع حرم به خصوص شهدای فاطمیون گفت: اصفهان 185 شهید مدافع حرم دارد که دوسوم این شهدا فاطمیون هستند. باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار وشهادت را زنده نگه داریم وخدشه ایی به این فرهنگ ایجاد نشود و تلاش کنیم این خانواده دچار مشقت ومشکل نشوند. 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر ما جایی غفلت کردیم به ما متذکر شوید وبه ما اطلاع بدهید تا بتوانیم کمک کنیم ومشکل این عزیران را حل کنیم.

 

مطالب پیشنهادی