11:56 1398/06/06

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در همایش تجایل از پژوهشگران نیروهای مسلح که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهارداشت: ایران اسلامی در دوره های مختلف در جایگاه بالای علمی قرار داشته است و امروز نیز می تواند به قله‌های علم جهانی بازگردد.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، استکبار کاری کرد که روز به روز جهان اسلام از جمله کشور ما به وارد کننده علم تبدیل شود؛ اما پس از پیروزی انقلاب این روند متوقف شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: وقوع انقلاب به ما استقلال و باور ملی داد تا برای حرکت روبه جلو و تعالی ارزش های انسانی و علمی کمبودی نداشته باشیم. ما می‌توانیم با تکیه بر آموزه‌های اسلام و تاریخ ایران قله‌های علم را فتح کنیم.

سرلشکر باقری با بیان این که با وجود رویارویی با مشکلات مختلف که ریشه در عناد دشمنان و مشکلات مدیریت داخلی دارد، برای پیشرفت و رشد مانعی نداریم، خاطرنشان کرد: ما بعضا دچار ناسپاسی می‌شویم و از  انقلاب اسلامی احساس طلبکاری می‌کنیم و عکس العمل‌هایی نشان می‌دهیم که در شان ملت بزرگ ایران و نعمتی که از آن برخورداریم، نیست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در چهل سال گذشته با همه کوتاهی‌های ما اتفاقات بزرگی رخ داد، گفت: در دوران دفاع مقدس ما جلوی استکبار جهانی ایستادیم و با تکیه بر دانش خود پیروز شدیم. پس از دوران دفاع نیز با وجود مشکلات بسیار همان نسل جنگ توانستند پیروزی جنگ ۳۳ روزه و پیروزی بر تروریست های النصره و داعش را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: اگر یک رژیم تا دندان مسلح به یک گروه چریکی به نام حزب الله ۳۳ روز ۲۴ ساعته حمله کرده و در نهایت عقب نشینی می‌کند نشان دهنده انتقال تجربیات دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری با اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن گفت: سربازی که روز اول تفنگ برای جنگیدن نداشت، امروز سازنده موشک و پدافندهوایی است، پرنده‌های دشمن را سرنگون و اهداف خود را در دور دست با موشک منهدم می‌کند؛ شمه‌ای از روح انقلاب در آنها دمیده شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین به سرنگونی پهپاد آمریکایی در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌هایی که علیه بشریت جنایت‌های بسیاری کرده‌اند، مدعی شدند که به دلیل احتمال مرگ چند نفر از واکنش منصرف‌شدند؛ در حالی که آنان در مقابل اقتدار و مقاومت ایران سر فرود آوردند.

سرلشکر باقری پیشرفت‌های کشور را به برکت انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز هم ملت ما در بعد دفاع و امنیت سربلند و استوار در مسیر آرمان های خود حرکت می‌کند و اجازه وقوع جنگی را نمی‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در راه ارتقا توان پژوهاشی هیچ محدودیتی نداریم، افزود: تمام تلاش ما این است که برنامه های پژوهشی مورد تامین اعتباری قرار بگیرد البته مدیران پژوهشی هم باید پیگیری کنند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه پژوهشگران باید جهادی عمل کنند، گفت: شما پژوهشگران باید مانند رزمندگانی باشید که در خلیج فارس برای دفاع از مرزهای آبی و توقیف شناور متخلف انگلیسی با ناو انگلیسی دست و پنجه نرم می کنند.

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی