سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : شهروندان عزيز صرفاً به مراکز و سامانه‌هاي اعلام شده مراجعه و از رفتن به ساير سايت‌ها و دانلود اپليکيشن‌هاي مختلف جداً خودداري کنید چرا که ثبت کردن اطلاعات در سايت‌هاي متفرقه مي‌تواند زمينه سوء‌استفاده از کاربران را فراهم آورد.

وي افزود: با اعلام شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، مالکان خودرو و موتور سيکلت‌هاي فاقد کارت سوخت تا قبل از 20 مرداد صرفا با مراجعه به دفاتر مجاز پليس +10 جهت پيگيري کارت سوخت اقدام و به سايت هاي متفرقه و درگاه هاي تاييد نشده مراجعه نکنند.

رئيس پليس فتا ادامه داد: متاسفانه برخي از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشاني سايت توجه نکرده و با جستجو از طريق موتورهاي جستجو و يا رفتن به لينک‌هايي که در ديگر سايت‌ها ارائه شده در دام سودجويان سايبري گرفتار مي‌شوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان از احتمال نفوذ بدافزارها به سيستم‌هاي شهروندان خبر داد و گفت: از آنجايي که يکي از روش‌هاي ثبت نام، استفاده از اپليکيشن دولت همراه است، اين احتمال وجود دارد تا مجرمان سايبري با طراحي اپليکيشن‌هايي مشابه و جعلي، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند يا با قرار دادن اين اپليکيشن در سايت‌هاي آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخيره شده در سيستم قربانيان را هدف قرار دهند.

مطالب پیشنهادی