6:46 1399/06/31
 
 
به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم نصرت همت مادر شهید حاج محمدابراهیم همت ساعت ۲۱:۴۵ دیشب دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندش پیوست.
 
گفته می شود پیکراین مادربزرگوار صبح سه‌شنبه، اول مهرماه در گلزار شهدای شهرضا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهداشتی تشییع می شود.
 
محمد ابراهیم همت سال ۱۳۳۴ در شهرضا بدنیا آمد. پس از تحصیل و اخذ مدرک فوق دیپلم در دانشسرای تربیت معلم اصفهان در روستا‌ها مشغول تدریس شد و دانش‌آموزان را با افکار انقلابی آشنا کرد.

حاج همت پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله کسانی بود که سپاه شهرضا را با کمک دوبرادر و سه تن از دوستانش تشکیل داد.
سردار همت در خرداد سال ۱۳۵۹ به منطقه کردستان اعزام شد و به مبارزه پرداخت.

در عملیات سراسری فتح المبین، مسئولیت قسمتی از کل عملیات به عهده سردار همت بود. این سردار دلاور در عملیات پیروزمند بیت المقدس در سمت معاونت تیپ محمد رسول الله (ص) تلاش تحسین برانگیزی را در شکستن محاصره جاده شلمچه ـ خرمشهر انجام داد.

اوج حماسه‌آفرینی این سردار بزرگ در «عملیات خیبر» بود. در این مقطع، حاج همت تمام توان خود را به کار گرفت و در آخرین روزهای حیات دنیوی‌اش، خواب و خوراک و هرگونه بهره مادی از دنیا را برخود حرام کرد و با ایثار خون خود برگی خونین در تاریخ دفاع مقدس رقم زد. جایی که گفت یا مجنون را نگه می داریم یا شهید می شویم و شهید شد تا مجنون بماند.

مطالب پیشنهادی