10:37 1397/05/04

در دومین جلسه بررسی رینگ چهارم ترافیکی عنوان شد، كلنگ تقاطع غيرهمسطح شهید اردستانی تا يك ماه آينده بر زمين زده مي شود

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در دومين جلسه بررسي پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر افزود: با بررسي موانع فراروي حلقه حفاظتي شهر مقرر شد تا يك ماه آينده کلنگ احداث پروژه تقاطع غير همسطح شهید اردستانی واقع در اتوبان فرودگاه بر زمين زده شود.

وي با بيان اين كه با بهره برداري پروژه تقاطع غير همسطح شهيد اردستاني و ادامه بلور فرزانگان، گره ترافیکی شمال شرق شهر اصفهان باز مي شود، عنوان كرد: با احداث تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی واقع در اتوبان فرودگاه، خیابان ۳۶متری به خیابان فرزانگان متصل و گره ترافیکی بزرگ شمال شرق شهر اصفهان گشوده می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به بررسي موانع عمليات اجرايي تقاطع غير همسطح كارخانه قند، تصريح كرد: توافقات كارشناسي با بنياد مستضعفان به عنوان مالك مسير تقاطع غير همسطح كارخانه قند در حال انجام است و با رفع مشكلات عمليات اجرايي اين پروژه نيز در سال جاري انجام مي شود.

وي اضافه كرد: مديريت شهري از ارگان هاي ديگر انتظار دارد در زمينه اجراي پروژه حلقه حفاظتي شهر به منظور رشد و توسعه و آباداني، همراهي بيشتري داشته باشند تا معضل ترافيك شمال شهر رفع شود.

حساسيت بر كيفيت پروژه

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اين جلسه با بیان اینکه احداث رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان از نیازهای اساسی شهر است، گفت: در جلسه امروز مصوبات قبلي در زمينه رينگ حفاظتي شهر بررسي و وظايف هر منطقه براي آغاز عمليات و فرآيند اجرايي اين پروژه مشخص شد.

شيرين طغياني با تاكيد بر اين كه بايد افزايش سرعت عمليات اجرايي پروژه حلقه حفاظتي شهر همزمان با رعايت اصول كيفيت مد نظر قرار گيرد، افزود: هزينه هاي اجراي پروژه ها از بيت المال تامين مي شود و اين دغدغه به شدت وجود دارد كه در اجراي اين پروژه كيفيت به شدت مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اين كه در اجراي پروژه حلقه حفاظتي شهر همه همسو و هم راستاي هم حركت مي كنند، ادامه داد: اميد است با دستور و تاكيدات شهردار اصفهان و سياست گذاري صحيح شورا اجراي اين پروژه با سرعت انجام شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان بيان كرد: رینگ چهارم حفاظتی اصفهان با هدف کاهش مشکلات ترافیکی و به منظور جلوگیری از ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر در اولویت برنامه‌ریزی‌های شورای پنجم قرار گرفته است.

رينگ چهارم، رفع دغدغه اصفهان و شهرهاي اطراف

معاون عمران شهری شهردار اصفهان نيز در ادامه اين جلسه از شروع عمليات اجرايي پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی در آينده نزديك خبر داد و اظهار کرد: طي پيگيري ها و اقدامات انجام شده عمليات اجرايي ادامه بلوار فرزانگان برای کاهش ترافیک و تصادفات آغاز شده است.

ايرج مظفر با بيان اين كه تقاطع غير همسطح شهيد اردستاني در مرحله نهايي توافقات است، اذعان داشت: عمليات اجرايي پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی به زودي شروع مي شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصريح كرد: تا پايان سال جاري پرو‍ژه ادامه فرزانگان و تقاطع شهيد اردستاني به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به اين كه پروژه تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند در مرحله كارشناسي است، اظهار كرد: عمليات اجرايي اين پروژه در سال جاري آغاز مي شود و مديريت شهري سعي دارد آن را در سال آينده به بهره برداري برساند تا ترافيك در مناطق ۱۰ و ۱۴ حذف شود.

مظفر با اشاره به اين كه رينگ چهارم از اصفهان و شش شهر اطراف و بخشی از فرمانداری عبور می‌کند که ۴۵.۸ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، تصريح كرد: اين پروژه در ۱۱ منطقه شهرداری قرار دارد و در حال حاضر در مناطق واقع در مسير حلقه مطالعات و تهيه نقشه تكميلي در حال انجام است، ۲۸.۶ کیلومتر در محدوده شهرهای اطراف درچه، خميني شهر، دولت آباد، ابريشم و خورزوق و ۳.۸ در محدوده فرمانداری است.

وي با تاکید بر اینکه راه اندازی رینگ حفاظتی شهر اصفهان فقط دغدغه شهر اصفهان نیست، بلکه مسايل ترافيكي شهرهای اطراف را نيز رفع مي كند، اظهار كرد: لازم است استانداري براي تسريع در اجراي حلقه حفاظتي شهر اقدامات جدي تري را انجام دهد. 

مظفر، حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی و جلوگیری از توسعه ناموزون شهر را از اهداف احداث حلقه حفاظتي شهر دانست و ادامه داد: تامین مالی این پروژه از دغدغه های شهرداری است که در این رابطه استفاده از منابع موجود، سرمایه بخش خصوصی و فاینانس خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتني است؛ رینگ حفاظتی از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز و به سمت خیابان شهید خاتون‌آبادی، بزرگراه شهید اردستانی، خیابان آیت‌الله غفاری، خیابان بعثت، بزرگراه معلم، میدان استقلال، خیابان لوله ( واقع در خمینی‌شهر)، خیابان آتشگاه، اتوبان ذوب‌آهن (محدوده زندان)، جنوب سپاهان شهر و کمربندی شرق اصفهان در جوار مرکز همایش‌های بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی(سایت جدید)، شهر رؤیاها، میدان مرکزی میوه و تره‌بار عبورمي كند و به تقاطع کارخانه قند در خیابان جی منتهی می‌شود.

 

 

مطالب پیشنهادی