22:39 1398/01/30

به گزارش مفتاح، به دنبال انتشار گزارش هایی از عملکرد مطلوب بخش خرده فروشی آمریکا و تقویت ارزش دلار، قیمت طلا کاهش یافته است، اما انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید اروپا مانع از آن شد تا قیمت فلز زرد افت بیشتری را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 7 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1275 دلار و 75 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از 27 دسامبر تاکنون یعنی 1270 دلار و 63 سنت رسیده بود.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد کاهش یافته و در مسیر ثبت چهارمین هفته کاهشی متوالی قرار دارد.

جورج گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «پیش خرید های قبل از تعطیلات عید پاک و انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید حوزه یورو موجب شده تا قیمت طلا تا حدودی تقویت شود، اما به دلیل رشد ارزش دلار و آمارهای مثبت بخش خرده فروشی آمریکا قیمت فلز زرد کاهش داشته است.»

بنگاه های اقتصادی واقع در حوزه یورو سه ماهه جاری را خوب شروع نکرده اند و میزان رشد در این حوزه مجددا به شکل غیرمنتظره ای در حال کند شدن است.

پس از آنکه میزان خرده فروشی در آمریکا بیشترین افزایش را در طی یک سال و نیم اخیر تجربه کرد، ارزش دلار شاهد افزایش بود. آمارهای بخش خرده فروشی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه اول سال تقویت شده است.

تقویت ارزش دلار موجب گران شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

 

تسنیم

مطالب پیشنهادی