14:18 1397/12/26

به گزارش مفتاح, محمد اسلامی افزود: مجوز افزایش 15 درصدی برای ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی در تعطیلات عید 98 صادر شده است.

وی نبود سامانه فروش بلیت و نداشتن نقدینگی را از مهمترین علت های فروش چارتری بلیت هواپیما دانست و گفت: شرکت های هواپیمایی تا اول بهمن فرصت داشتند تا سامانه های فروششان را ایجاد کنند. 

اسلامی افزود: بر اساس دستور بانک مرکزی، بانک های عامل وظیفه تأمین نقدینگی شرکت های هواپیمایی برای سرمایه در گردش این شرکت ها را به عهده دارند.

وی گفت: سقف قیمت های مجاز برای بلیت پروازها مشخص و به شرکت های هواپیمایی اعلام شده است و هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت بیشتر از نرخ اعلام شده را ندارد.

اسلامی افزود: بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر برخورد مناسب با شرکت های هواپیمایی که تأخیر در پرواز داشته باشند صورت می گیرد. 

وی گفت: 16 شرکت هواپیمایی کشور برای توسعه ناوگانشان همواره در پی تأمین هواپیماهای جدید هستند. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: نخستین بار ستاد نوروزی در این وزارتخانه برای مدیریت سفرهای نوروزی تشکیل شده است. 
اسلامی گفت: 3 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد که در 50 درصد آنها حادثه رخ داده و منجر به تلفات شده است.

وی افزود: با وجود محدودیت های اعتباری برای ایمن تر شدن نقاط حادثه خیز اقدام به ساخت 800 کیلومتر باند دوم در این راه ها شده که 300 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و 300 کیلومتر دیگر تا چند روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید. 

اسلامی گفت: برای کنترل بیشتر در نقاط حادثه خیز امسال 20 هزار تابلوی علایم آشکارسازی در این نقاط نصب شده است. 
وزیر راه و شهرسازی افزود: به منظور ایجاد اصلاحات سیستمی، فرهنگ سازی و نظارت بر سفرها نخستین بار نهاد ایمنی ملی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد می شود. 

اسلامی گفت: 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در نوروز 98 اقدام به جا به جایی مسافران می کنند. 

وی افزود: در سال 97 کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه ریلی کشور ملحق شد. 

اسلامی گفت: برای بهبود خدمات ریلی به مردم نیاز به 100 رام قطار جدید داریم.
او با بیان اینکه قیمت بلیت قطار در نوروز 98 افزایش نیافته است افزود: شرکت های حمل و نقل ریلی اقدام به افزایش 15 درصدی عرضه صندلی در سفرهای نوروزی کرده اند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق امضای سند احداث راه آهن شلمچه ــ بصره را از جمله دستاوردهای این سفر دانست و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به ساخت پل بر روی اروندرود و احداث 32 کیلومتر راه آهن در عراق است که امیدواریم در 2 سال و نیم آینده خط آهن شلمچه به بصره به بهره برداری برسد. 

اسلامی افزود: پایانه جدید مسافری قشم برای سفرهای دریایی یکشنبه افتتاح می شود.
وی گفت: 80 فروند شناور مسافران نوروزی را از بندر عباس جا به جا می کنند و در روز امسال از شناورهای جدید استفاده خواهد شد.

اسلامی افزود: از روز یکشنبه پیش بینی های سه روزه سازمان هواشناسی از وضعیت هوای استان ها به صورت پیامکی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست دولت افزایش تولید مسکن با ارائه مشوق های مختلف از جمله عرضه زمین، اعطای تسهیلات به سازندگان با قابلیت واگذاری به خریداران، تسهیل مجوزها برای ساخت و ساز و دادن کارت اعتباری مصالح به سازندگان است. 
اسلامی افزود: در تلاشیم تا ساخت و عرضه مسکن را متناسب با توان خریداران افزایش دهیم. 

وی گفت: در چند ماه اخیر 75 هزار واحد مسکن مهر در شهرک های اطراف تهران تکمیل و به مردم تحویل شد و تا شب عید 15 هزار واحد مسکونی دیگر در قالب این طرح به مردم تحویل داده خواهد شد.

 

 

فارس

مطالب پیشنهادی