در افتتاحیه چهل ودومین دوره مسابقات کشوری قران کریم عنوان شد؛ قرآن به ما یاد داد ملازم ولایت باشیم

به گزارش خبرنگار مفتاح، حجت الاسلام خاموشی در مراسم  افتتاحیه چهل ودومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ضمن اشاره به اینکه قران قول حضرت رسول است و از زبان ایشان قرائت شده گقفت: قران نه قول شاعر است نه کاهن. مفاهیم و کلمات از آسمان بر قلب رسول نازل شده است. در قرآن مضامین نورانی وارد شده است و در اختیار بشر قرار گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور  در ادامه افزود: قرآن کتاب هدایت است و برای رسیدن به خدا و کمال انسان آنان آمده است.قران برای اهل تقوا کتاب هدایت است.

خاموشی ادامه داد: در مقام مقایسه باید گفت برتری قرآن به سایر کلام مانند برتری خدا به سایر مخلوقات است. قرآن نیاز به کتاب دیگری ندارد. برای تفهیم قران عترت آمده است که مفاهیم قرآن را بازگو کنند.

وی انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست وافزود: مفاهیم قرانی به ایجاد انقلاب کمک کرد. اصفهان و حوزه های علمیه آن عمیق است و اگر تجزیه وتحلیلی در مورد حوزه ها داشته باشیم اصفهان در حوزه قرآن و شیعه بسیار کارکرده است و برای رسیدن تفکر شیعه به ما زحمت کشیده است.

خاموشی توجه به فرهنگ ایثار وشهادت را برگرفته از مفاهیم قرانی دانست که زمینه ساز پیروزی ها ما در دفاع مقدس بوده است و توانمندی‌های امروز  دشمنان ما را زمین گیر کرده است.

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور درادامه افزود: فرهنگ ایثار وشهادت به ما یاد داد ملازم ولایت فقیه، رهبرو ولایت باشیم واین معنای تولا است.

وی در خصوص توسعه فعالیت های قرآنی گفت: توجه به قرآن جغرافیایی است که در حال توسعه است. از بطن مردم آمده است و از هر کوی وبرزن در مسابقات قران کریم شرکت می کنند وهرروز هم در حال گسترش است.

بنا به گفته وی برگزیدگان مسابقات کشوری در مسابقات بین المللی قران کریم که ابتدای سال آینده در خراسان رضوی برگزار می شود به رقابت می پردازند.

چهل ودومین دوره مسابقات کشوری قران کریم از 6مهرماه در اصفهان  در قسمت برادران و  11 مهرماه خواهران در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی