به گزارش مفتاح، پلیس آمریکا در سال گذشته و پس از اعتراض جالب یک ورزشکار این کشور به نژادپرستی پلیس ۲۲۳ تن را به قتل رساند.

براساس نقل از هافینگتون پست، فصل جدید فوتبال آمریکایی دوهفته بعد آغاز می‌شود و همچنان کولین کاپرنیک، بازیکن سابق سان‌فرانسیسکو که در سال 2016 در زمان پخش سرود ملی به‌نشانه اعتراض به کشته شدن چندین سیاهپوست توسط پلیس آمریکا زانو زده بود همچنان بدون تیم است.

برای بازیکنی مانند کاپرنیک که عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشت بدون تیم ماندن بسیار عجیب و باورنکردنی است و بسیاری معتقدند نحوه اعتراض سال گذشته وی علت اصلی بیکاری اخیر او به شمار می‌رود.

طبق داده‌های به‌دست‌آمده توسط هافینگتون پست از واشنگتن پست و گاردین یک سال پس از اولین اعتراض کوپرنیک، پلیس 223 آمریکایی را به قتل رساند.

دو روز بعد از اعتراض اولیه کوپرنیک، پلیس لس‌آنجلس یک جوان سیاهپوست 18ساله با نام کندی واتکینس را به قتل رساند. در 365 روز بعد که تعداد زیادی از بازیکنان لیگ داخلی به کوپرنیک پیوستند، پلیس در سراسر آمریکا دست‌کم 222 آمریکایی سیاهپوست را به قتل رساند. آخرین مورد 13 آگوست امسال بود که پلیس پاتریک هارمون 50ساله را در سالت‌لیک‌سیتی به‌ضرب گلوله به قتل رساند.

به گزارش واشنگتن پست پلیس آمریکا در کل 978 نفر را در مدت زمان یک‌ساله بعد از اولین اعتراض کوپرنیک به قتل رساند. طبق بررسی‌های هافینگتون پست آمریکایی‌های سیاهپوست 21 درصد از تعداد مقتولان را به خود اختصاص داده بودند.

طبق یافته‌های واشنگتن پست 233 نفر از 963 نفر کشته‌شده در تیراندازی پلیس در سال 2016 سیاهپوست بودند. تا روز چهارشنبه گذشته سیاهپوستان در 137 مورد قتل از 643 مورد در سال 2017 قربانی تیراندازی پلیس بوده‌اند. پلیس همچنین تا کنون 113 نفر از رنگین‌پوستان دیگر را نیز به قتل رسانده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی