8:49 1398/08/14

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان: فعال سازی سیستم پاسخگویی دستگاه‌ها ضروری است

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از ایمنا، سید حسن قاضی‌عسگر با  اعلام بسته حمایتی جهاد کشاورزی استان اصفهان در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان،  اظهار کرد: تیم هماهنگ استانداری و دستگاه‌های اجرایی مصمم هستند که شعار رونق تولید را عملیاتی کنند و در همین راستا از ابتدای امسال بسته‌های تشویقی مختلفی درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه اولین بسته حمایتی در دستگاه‌های استان را اداره امور مالیاتی فراهم کرد، افزود: دومین بسته حمایتی از طرف بیمه تامین اجتماعی مطرح شد و سومین دستگاه هم جهاد کشاورزی است که امروز جزئیات بسته حمایتی از جامعه هدف خود را برای اطلاع کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی ارائه می‌دهد و در روزهای آینده هم گمرک بسته حمایتی خود را مطرح می‌کند.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اصلاح فرآیندها و روندهای کاری را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم سیستم دستگاه‌ها را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات اصلاح می‌شود همچنین باید توسعه دولت الکترونیک را به رسمیت بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی سیستم پاسخگویی دستگاه‌ها ضروری است، اظهار کرد: به منظور تحقق این امر برگزاری جلسات بررسی موضوعات و پاسخ به سوالات ذینفعان را از هفته آینده در اتاق بازرگانی اجرایی می‌کنیم که این امر گامی در جهت پاسخگو کردن دستگاه‌ها بوده است.

قاضی عسگر با بیان اینکه جلسات اورژانسی فعالان اقتصادی را هر هفته برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: فعالان اقتصادی یا همه کسانی که که مشکلات فوری و اورژانسی دارند در روزهای یکشنبه می‌توانند موارد و مشکلات خود را مطرح کنند تا تصمیمات عاجل برای مسائل آنها اتخاذ شود.

۱۹۵ واحد تولید تعطیل به چرخه تولید بازگشتند

وی با تاکید بر اینکه وظیفه استانداری نظارت، ارزیابی و حصول اطمینان از پیشرفت امور به نفع احسن است، گفت: باید در امور مدیریتی اولویت مدار حرکت کنیم و در این راه چاره‌ای جز مدیریت مصرف آب، درست هزینه کردن و رعایت اقتصاد آب نداریم، اقتصاد آب یعنی به ازای هر قطره آب چه ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در چنین شرایطی ۱۹۵ واحد تولیدی تعطیل شده استان به چرخه تولید بازگشتند همچنین تعداد جواز تاسیس‌ها  ۳۹.۳ درصد افزایش داشته، بیکاری استان از ۱۴.۲ درصد در شش ماهه امسال به ۱۰.۴ درصد رسیده و میزان اشتغال در حوزه صنعت هم ۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص آغاز ثبت نام بیمه سلامت اقشار کم درآمد، اظهار کرد: از فردا ثبت نام افراد بیمه نشده بخصوص افراد دهک‌های یک تا سه و افراد بی‌بضاعت آغاز می‌شود که این افراد می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در صورت تایید شرایط آنها اگر در دهک‌های یک تا سه قرار بگیرند بیمه سلامت آنها به طور رایگان برقرار می‌شود.

قاضی عسگر با ابراز امیدواری از حل شدن مشکلات فعالان اقتصادی در سال رونق تولید، گفت: امیدواریم در چنین شرایط سخت اقتصادی بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم و بیش از مشکلات تحریم باری بر دوش مردم و فعالان اقتصادی نگذاریم و حداقل امور داخلی کشور و استان به راحتی پیش رود.

 

مطالب پیشنهادی