11:00 1397/06/06

نماینده ولی فقیه سازمان هلال احمر: فعالیت 187 کانون فعال طلاب در هلال احمر

به گزارش مفتاح، حجت الاسلام معزی، نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر  در خصوص کانون طلاب هلال احمر گفت: حوزه علمیه باید اجازه دهد هلال احمر در مدارس حوزه فعالیت کند. به همین منظور تفاهم نامه ای بین نماینده ولی فقیه وحوزه علمیه قم ومشهد و  سایر حوزه ها  امضا شده است تا اجازه ورود به مدارس حوزه را داشته باشیم وبتوانیم کانون تشکیل دهیم.

وی در ادامه افزود: برای ساماندهی بهتر کانون‌های هلال احمر اساسنامه‌ای بین نمایندگی ولی فقیه ومدیریت حوزه علمیه نوشته شده است. در حال   حاظر 257 کانون طلاب وجود دارد که 101 کانون خواهران و156 کانون برادران است. از این تعداد 187 کانون هلال احمر فعال هستند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به 5000 مدرسه حوزه علمیه فعال در کشور گفت: تلاش می کنیم تا در تمام مدارس کانون‌های طلاب هلال احمر را فعال کنیم تا در مواقع بحران به کمک ما بیایند.

حجت الاسلام معزی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر داوطلب محور است گفت: کانون طلاب و عشایر تشکیل می شود تا در این کانون ها نیرو ها آموزش ومهارت کسب کنند و در مواقع بحران و بروز حوادث به سلامت جامعه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه این کانون‌ها می توانند در زمان صلح ودوستی هم انسان دوستی را به جامعه تزریق کنند گفت: طلاب در کانون‌های هلال احمر در زمان بحران می توانند به مردم آسیب دیده از نظر روحی کمک کندو به شناخت مردم در مسائل معرفت دینی کمک رسان باشند.

وی حضور دبیران کانون های هلال احمر در دومین همایش دبیران کانون‌ها در اصفهان را فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانست که دبیران در این همایش با آیین نامه جدید آشنا می شوند و مباحثی پیرامون نحوه فعال کردن کانون ها را آموزش می بینند.

وی در ادامه محور فعالیت کانون هلال احمر طلاب را فرهنگی عنوان کرد وادامه داد: کانون ها غیر سیاسی ودولتی است و در جهت اهداف چهار گانه هلال احمرکمک می کنند. اما بیشتر در زمینه فعالیت های فرهنگی تلاش می کنند. تقویت روحیه ایثار گری ونوعدوستی و کمک به صلح و ودستی یکی از این کارها ست. ترویج معرفت دینی در جامعه و تقویت اعتقادات مردم به خصوص در زمان بحران وحوادث از جمله کارهای کانون های فرهنگی است.

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی