به گزارش مفتاح، سیدمهدی میرجهانیان افزود: در این راستا جلساتی با صنف اغذیه‌فروشان شامل رستوران‌داران، تالارداران، حلیمی‌ها، کبابی‌ها، کله‌پزی‌ها و دیگر فروشندگان برگزار و بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی تاکید شده است.

وی با اشاره به تداوم شیوع بیماری کرونا گفت: طبق دستورالعمل‌های گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند مدیریت کرونا، اغذیه‌فروشان فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند و تحت شرایط خاص که تجمعی در محل صورت نگیرد و همه موارد توصیه‌ای و بهداشتی رعایت شود، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان به مردم اطمینان خاطر داد که سلامت مردم در صدر اولویت‌ها قرار دارد و کارشناسان و کارکنان بهداشت محیط استان نظارت لازم را بر اغذیه فروشان دارند.

وی اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط با همکاری سایر نهادها مانند نیروی انتظامی و اصناف و همچنین نیروهای مردمی و بسیج به‌طور مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی و رعایت دستورهای بهداشتی نظارت می‌کنند.

میرجهانیان با اشاره به روند بازرسی‌های صورت گرفته از صنوف مواد غذایی در اصفهان در چند روز اخیر گفت: در این بازرسی‌ها به‌طور ویژه سلامت مواد غذایی، بهداشت فردی و وضعیت ابزار و تجهیزات هم مورد بررسی قرار گرفت و مقدار زیادی مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیرقابل مصرف در رستواران‌های سطح استان کشف و معدوم شد.

وی از پُلمب برخی از واحدهای صنفی فروش مواد غذایی به‌دلیل داشتن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و یا رعایت نکردن پروتکل بهداشتی در این مدت خبر داد.

شایان ذکر است حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود یکصد هزار واحد از آنها در شهرستان اصفهان مستقرند.

مطالب پیشنهادی