11:50 1398/10/11

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، کریم زارع، قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان ازجمله چشم‌اندازهای مهم این نهاد است، گفت: بخش مهمی از توانمندسازی مربوط به ایجاد شغل و کمک به راه‌اندازی کسب‌وکارهای مددجویی است.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد استان اصفهان نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی وجود دارد، ادامه داد: این مناطق همان‌گونه که سریع‌تر از مناطق شهری از تغییرات اقتصادی و اقلیمی آسیب می‌بینند به همین نسبت نیز به علت کم بودن هزینه‌های جانبی ایجاد کسب‌وکار، با سرعت بیشتر و هزینه کمتری امکان ایجاد مشاغل جدید را فراهم می‌کنند.

زارع افزود: کمیته امداد اصفهان در ۹ ماهه سپری‌شده از سال ۹۸ در مناطق روستایی استان بیش از ۴۰ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۴۰۳ مددجوی مستعد و واجد شرایط پرداخت کرده است.

قائم‌مقام کمیته امداد اصفهان تأکید کرد: هر فقره تسهیلات به یک نفر پرداخت‌شده و علاوه بر اشتغال وام گیرنده در بسیاری از موارد به ایجاد شغل های بیشتر منجر می شود.

وی عمده مشاغل ایجادشده در مناطق روستایی استان را در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی و خدماتی اعلام کرد و گفت: رشد قیمت گوشت قرمز در سال‌های اخیر فرصت مغتنمی برای اشتغال‌زایی در این زمینه فراهم کرده است که کارشناسان اشتغال کمیته امداد نیز باوقوف به این فرصت از طرح‌های دام‌پروری و پرواربندی دام گوشتی مددجویان حمایت می‌کنند.

 

 

مطالب پیشنهادی