14:49 1399/09/01

سرویس ورزشی مفتاح نیوز؛ دکتر حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف و دبیرکل کنفدراسیون مینی گلف آسیا درخصوص شرایط کلی گلف گفت:با توجه به اینکه تمام فعالیت‌های ورزشی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته گلف هم از این قضیه مستثنی نبوده اما میزان اثر پذیری گلف در مقابل کووید 19 نسبت به تمام رشته‌های دیگر کمتر بوده زیرا اولا ما در فضای باز کار می‌کنیم ثانیاً گلف دارای فاصله ذاتی اجتماعی است و ثالثا طبق قوانین در این رشته‌ها ورزشکاران هنگام زدن ضربه دو متر یا بیشتر باید از همدیگر فاصله داشته باشند.
بنابراین امکان برگزاری مسابقات مهیاتر است ولی در سایر موضوعات مانند تامین منابع مالی ما هم مثل رشته‌های دیگر چه بسا بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتیم.
سال 98 فدراسیون و جامعه گلف با شتاب بسیار در حال پیشرفت بود اما کرونا باعث شد که کمی این روند کند شود.
رئیس فدراسیون گلف در همین خصوص ادامه دادبحث دیگری که می‌ماند تامین منابع مالی است.
فدراسیون بیشتر متکی به بخش خصوصی است و بخش های خصوصی هم تحت تاثیر وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا قرار گرفته و ما از این قضیه متضرر شدیم.
از این موضوع که بگذریم باید بگویم ما تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کردیم و به تقویت سرمایه انسانی در فدراسیون پرداختیم، کلاس‌های داوری و کلاس‌های مربیگری و ارتقا برگزار کردیم و تدوین آیین نامه و مقررات داخلی را در دستور کار قرار دادیم و در حال تکمیل آن هستیم.
از طرف دیگر با حامیان مالی بخش خصوصی برای ورود به سرمایه‌گذاری در گلف و پیرامون آن صحبت کردیم و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم.
دکتر حمید عزیزی درخصوص مسابقات مربوط به این رشته عنوان کرد:مسابقات امسال برای رشته گلف آقایان هشتم آبان ماه برگزار شد که رسانه ملی با ما همکاری کرد و برای نخستین‌بار در تاریخ این رشته این مسابقات پخش زنده داشت و مخاطبان ورزش گلف توانستند از طریق شبکه ورزش سیما این بازی‌ها را ببینند، قرار بود که در پانزدهم همین ماه مسابقات آزاد گلف بانوان کشور برگزار شود که با توجه به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا و محدودیت تردد بین 25 مرکز استان ناچار شدیم که مسابقات بانوان را معوق و برگزاری‌اش را به تاریخ دیگری موکول کنیم.
دبیرکل کنفدراسیون مینی گلف آسیا افزود:می‌توان به این موضوع اشاره کرد که راجع به گلف و رشته‌های تابعه آن باید معرفی بیشتری از طرف رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
رشته گلف خانوادگی و دوستدار محیط زیست است و در موقعیت کرونا امکان انجامش به خاطر فاصله ذاتی اجتماعی و قوانینی که دارد راحت‌تر از ورزش‌های دیگر است و خانواده‌ها می‌توانند تندرستی و روان درستی خود را در این رشته ها تامین کنند.
با توجه به اینکه تعداد فرزندان خانواده‌ها مثل قبل زیاد نیست و به سمت تک فرزندی نیل کرده، والدین می‌توانند بدون نگرانی و دغدغه آسیب‌های ورزشی فرزندان‌شان را به آموزش این رشته‌ها بفرستند.
مهارت آموزی در گلف زمان بر است اما در رشته‌های مرتبط با آن مثل مینی گلف، کروکت و وودبال آموزش زود صورت می‌گیرد.
500 میدان مینی گلف در قالب 40 سایت به سایت‌های گذشته افزوده و در دسترس علاقمندان قرار داده‌ایم که به زودی به تعداد هزار میدان خواهیم رسید و در دسترس علاقمندان در سراسر کشور قرار داده خواهد شد که بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری برنا

مطالب پیشنهادی